Forum > Demolåtar
mahan - BE ON THE TRAIN
mahan:
Tjou!
Ute e det +2 grader och i min badbalja ute på gräsmattan e det +37 grader... så frågan är... vart ska jag gå? :rolleyes:
Under tiden som baljan värmdes upp så kom det en låtidé som ju genast skulle testas. Tyck o tryck, eller bara lyssna.
LÅTNAMN: BE ON THE TRAIN
ARTIST/GRUPP: Mahan One Man Band
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3:45
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Mahan
PRODUCENT: Mahan
EV. MEDVERKANDE: No Body
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
TO BE OR NOT TO BE ON THE TRAIN:
[mp3=200,20,0,left]http://k006.kiwi6.com/hotlink/x5eq5fn51c/be_on_the_train.mp3[/mp3]
... THAT IS THE QUESTION...
h. johan
Roffe H:
Hallå mahan
Härligt drag...får Kinksvibbar vid ca strax innan 80 och en bit frammåt, kommer även att tänka på ZZ-top. B) sköna stämmor och fina gitarrer, skulle kunna tänka mig lite mer sologitarr för att "lätta upp" arret.
mvh Roffe H :)
spacetrucker:
Sköna gitarrer... men, som nån sa, skjut basisten.... eller dämpa honom årminståne. Nu tycker jag att han är lite väl "all over the place".
Men som sagt gitarrerna, i synnerhet dendär pick-gitarren, den är läcker ^_^
Space
tigersoul:
"Fick en låt idé medan vattnet värmdes" alltså... hur förbaskat snabbt slänger du ihop saker egentligen som låter nästan klara för övrigt :P
Fladdrig basist kan jag kanske hålla med om, men jag störde mig nog inte så mkt som övriga. I övrigt: bra, jag vet inte riktigt vad jag ska pipa om. Du har en förmåga att ha ett väldigt integrerat "färdigt" sound på något sätt som känns svårt att komma med den där långa listan på förslag. Du får ta det som en komplimang ;)
mahan:
--- Citat från: Roffe H skrivet 10.09.2012, 11:21:50 ---Hallå mahan
Härligt drag...får Kinksvibbar vid ca strax innan 80 och en bit frammåt, kommer även att tänka på ZZ-top. B) sköna stämmor och fina gitarrer, skulle kunna tänka mig lite mer sologitarr för att "lätta upp" arret.
mvh Roffe H :)
--- Slut citat ---
Tjou Roffe!
Tack för gillandet och det där med lite solo har du riktigt rätt med, det är ju min svaga sida men ska göra ett kör så får vi se. Annars finns det säkert skickliga gitarrister här som ställer upp vid behov tror jag
--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.09.2012, 12:23:30 ---Sköna gitarrer... men, som nån sa, skjut basisten.... eller dämpa honom årminståne. Nu tycker jag att han är lite väl "all over the place".
Men som sagt gitarrerna, i synnerhet dendär pick-gitarren, den är läcker ^_^
Space
--- Slut citat ---
Kan berätta att jag dränkte basisten i baljan så nu ska den där yberalles basen dras på nytt! :D
--- Citat från: tigersoul skrivet 10.09.2012, 13:30:43 ---"Fick en låt idé medan vattnet värmdes" alltså... hur förbaskat snabbt slänger du ihop saker egentligen som låter nästan klara för övrigt :P
Fladdrig basist kan jag kanske hålla med om, men jag störde mig nog inte så mkt som övriga. I övrigt: bra, jag vet inte riktigt vad jag ska pipa om. Du har en förmåga att ha ett väldigt integrerat "färdigt" sound på något sätt som känns svårt att komma med den där långa listan på förslag. Du får ta det som en komplimang ;)
--- Slut citat ---
Tjou Tigern!
För det mesta så tar låtsnickeriet inta så lång tid, jag jobbar ihop ett komp och sen försöker jag passa in lite sång till kompet så jag jobbar kanske lite "bakfram" men det spelar väl inte så stor roll bara slutprodukten känns bra. Och "det färdiga soundet" kanske beror på att jag använder mig av samma pluggar i alla låtar. Men stort tack för komplimangen!
TACK ALLIHOPPA FÖR LYSSNING O COMMENTZ! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida