Forum > Demolåtar

Daniel-Aurell-Sunday Sadness V2

<< < (2/3) > >>

equality:
Hör mer av Benny Andersson än Motala Vindar men här kan stråkpluggen spela in. Fin melodi. Vet ju inte vart du vill ta den. Låter i mina öron sångbart men då vill jag nog ha en refräng eller åtminstone ett stick också.

mahan:
Tjou!
Satte igång spelaren och hittade mig i ett härligt intro. Blev sen sittande och inväntade lite sång, lite gura eller nåt annat som skulle kunna krydda till det snygga introt. Nån sa om dom lite sura tonerna men det ska väl inte vara svårt att rätta till dom små surlingarna.
Vet ju inte vad du tänker göra i fortsättningen men tycker absolut att du ska fortsätta jobba med låten.
Bara att hoijta till om det behövs hjälp! :)

h.   johan

1up:

--- Citat från: equality skrivet 09.09.2012, 23:24:08 ---Hör mer av Benny Andersson än Motala Vindar men här kan stråkpluggen spela in. Fin melodi. Vet ju inte vart du vill ta den. Låter i mina öron sångbart men då vill jag nog ha en refräng eller åtminstone ett stick också.

--- Slut citat ---

Tack för feedback och lyssning, EQ.

Refrängen är i mitt tycke det som är nu. :) Vers och stick skulle jag kunna försöka lägga till. Skulle faktiskt funka med sång. Låter lite musikal tycker jag just nu.

1up:

--- Citat från: mahan skrivet 10.09.2012, 00:05:06 ---Tjou!
Satte igång spelaren och hittade mig i ett härligt intro. Blev sen sittande och inväntade lite sång, lite gura eller nåt annat som skulle kunna krydda till det snygga introt. Nån sa om dom lite sura tonerna men det ska väl inte vara svårt att rätta till dom små surlingarna.
Vet ju inte vad du tänker göra i fortsättningen men tycker absolut att du ska fortsätta jobba med låten.
Bara att hoijta till om det behövs hjälp! :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Tackar för lyssningen, Johan.

När låten är mogen kanske det kommer ett PM. :)

Mvh,
Daniel

Roffe H:
Sorgset och vackert (snyggt lirat & känslosamt, visst ger det höstvibbar) men den sura tonen stör, fixa den och jobba vidare, ska bli spännande att följa....

Kanon tycker Roffe H  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion