Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson: "Lugnet efter stormen".

<< < (2/3) > >>

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.09.2012, 14:56:48 ---Hej Håkan

Fin låt, jag gillar texten...är själv en riktig "hemmagubbe" sitter gärna  hemma och pysslar med mitt, min motor går redan på lågvarv så texten sitter som en smäck.
Gitarren ligger fint och passar in, sången kunde du kanske fila lite på och varför inte lägga på en stämma till där du tycker den skulle passa, kanske där du sjunger: "så går vi sakta hem till oss"
Vad är det för småljud i början ? Är det burfåglar eller...kul grej.

mvh Roffe H  :)

--- Slut citat ---
Fågeln är min gula undulat Ozzy, glad för det mesta fast han är blind redan efter 1,5 års levnad. Han kan prata en hel del, han säger "Pappas pojke" precis innan musiken kommer in...

Jag gillar själv sången på den här, det är väl annorlunda men det är jag. På ett ställe läspar jag lite fult, det verkar ingen ha upptäckt, haha. Få se om jag orkar göra om sången, nu har ni satt ett frö i alla fall.

Håkan...

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 08.09.2012, 15:50:15 ---Som du vet gillar jag ditt sätt att sjunga, men här känns det lite stressat ibland.
Tror att du kunde tänjt lite på tonerna och ändå hunnit med. Annars kanske sänkt tempot något.
En plockande gitarr, som liksom markerar takten skulle kunna bidra med lite extra "flyt"....
Fin låt och bra text och jag tycker mycket om din röst som är varm, känslig och lite "skör" ibland.
Mixen kanske kunde breddats lite mer, annars lagom nivåer och fint ljud!
Elbasen kanske ligger något högt....? Härligt lir och ljud på elguran!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack... Är melodigitarren så bra egentligen? Bara här och där tycker jag nog.
Kanske ska jag skippa den helt och lägga lite backing munspel i stället, och låta det avvika bara lite grann från sångmelodin. Börjar bli sugen att försöka sjunga den lite bättre också... :mellow:

Asti:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.09.2012, 22:10:48 ---
--- Citat från: Asti skrivet 08.09.2012, 15:50:15 ---Som du vet gillar jag ditt sätt att sjunga, men här känns det lite stressat ibland.
Tror att du kunde tänjt lite på tonerna och ändå hunnit med. Annars kanske sänkt tempot något.
En plockande gitarr, som liksom markerar takten skulle kunna bidra med lite extra "flyt"....
Fin låt och bra text och jag tycker mycket om din röst som är varm, känslig och lite "skör" ibland.
Mixen kanske kunde breddats lite mer, annars lagom nivåer och fint ljud!
Elbasen kanske ligger något högt....? Härligt lir och ljud på elguran!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack... Är melodigitarren så bra egentligen? Bara här och där tycker jag nog.
Kanske ska jag skippa den helt och lägga lite backing munspel i stället, och låta det avvika bara lite grann från sångmelodin. Börjar bli sugen att försöka sjunga den lite bättre också... :mellow:

--- Slut citat ---
Ja, sången kan du absolut göra bättre, inte så avhuggen! Det vet jag!  :)
Det har låten mycket att vinna på. Var inte rädd att du hela tiden måste följa takten,
utan håll ut ibland på orden.
/Asti

equality:
Slås återigen hur bra ljud du får till. Behaglig låt och gillar din lite ärrade röst till det här. Bra lirat men instrumenten är väl "på", skapa mer luft som föreslagits innan.

mahan:
Tjou HN!
Detta känns riktigt skönt, bra spel lir o arr, och du har en jätteskön röst åxå!
Bra lyrik åxå som gör detta hela till en liten pärla, bra jobbat!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion