Forum > Demolåtar

Roffe H - Sommaridyll

<< < (2/9) > >>

Roffe H:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.09.2012, 14:37:12 ---Tja Roffe!
du undrar vad det skulle kunna bli av denna.
Jag tänker så här att det är en "snäll" allsångsvisa med ett "snällt" komp.
Finns alltså risk för att det blir lite slätstruket. Lite åt Lasse Berghagen typ.
Jag skulle önska mer riv och dynamik i sången och ett något "stökigare" mer levande komp.
Men det där är ju förstås efter smak.

När det gäller kommentarer så tycker jag det är en ynnest när någon inte bara lyssnar utan också vill kommentera, värdera, ger råd och tips men det är ju inget man kan begära. Man kan förstås tycka att om man nu är med i forumet så bör man väl både lyssna på och kommentera andras låtar. Men det är ju rätt mycket mycket musik som läggs upp här och jag själv hinner/orkar inte lyssna på allt och ännu mindre kommentera allt. Dessutom blir det ofta nya förbättrade versioner alltefter, som man då också "ska" komma med synpunkter på. Det är ju fantastiskt när någon orkar ge synpunkter under en hel räcka versioner.

--- Slut citat ---

Tja cykeln.
 :) Ja, jag håller med dig, och jag är väldigt tacksam för de kommentarer jag får. Innan jag gick med i KR var det inte någon som lyssnade överhuvudtaget på vad jag gjorde, så jag blir mäkta glad när någon tycker till.
Jag försöker hålla ca 50/50 vad gäller kommentarer till andras låtar och vad man får själv, detta är väl ganska rimligt. Annars kan det lätt bli för mycket, precis som du säger...
Tack också, för din kommentar, det hela blev lite "smörigt" och ganska mycket för snällt försökte att lägga på en dämpad distgura för att får det lite stökigare, men jag ska prova och se om jag kan "skräpa ner" lite till.

mvh Roffe H  B)

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.09.2012, 15:18:09 ---Jag försöker hålla ca 50/50 vad gäller kommentarer till andras låtar och vad man får själv, detta är väl ganska rimligt. Annars kan det lätt bli för mycket, precis som du säger...

--- Slut citat ---

Det finns ett verktyg för att titta på Demokvota (till vänster i alla inlägg).

Roffes:
Postar i egna trådar:    101
Postar i andras trådar:      33
Ratio:                      24.63 %

En annans:
Postar i egna trådar:      864
Postar i andras trådar:    3905
Ratio:                       81.88 %

Du får jobba hårdare för att nå 50/50  :lol:

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.09.2012, 16:08:17 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.09.2012, 15:18:09 ---Jag försöker hålla ca 50/50 vad gäller kommentarer till andras låtar och vad man får själv, detta är väl ganska rimligt. Annars kan det lätt bli för mycket, precis som du säger...

--- Slut citat ---

Det finns ett verktyg för att titta på Demokvota (till vänster i alla inlägg).

Roffes:
Postar i egna trådar:    101
Postar i andras trådar:      33
Ratio:                      24.63 %

En annans:
Postar i egna trådar:      864
Postar i andras trådar:    3905
Ratio:                       81.88 %

Du får jobba hårdare för att nå 50/50  :lol:

--- Slut citat ---

Hej MaxB!
Jag sa att jag försöker ... men visst kan det bli bättre!  :unsure:
Men jag har kanske inte "hittat in" riktigt ännu, många verkar känna varandra rätt väl och samarbetar med olika låtar på ett mycket bra och roligt sätt... där känner jag mig inte riktigt hemma ....och kanske blir det därför inte lika mycket korrespondens. Som nybörjare kanske man är lite osäker och behöver lite extra bekräftelse, vad vet jag. Särskilt när man fattar att många är väldigt duktiga och kompetenta.  Det var inte så länge sen jag inte ens visste hur man gör för att kunna kommentera eller ladda upp en låt.

mvh Roffe H  :wacko:

Dividend:
Jag gillar Lasse Berghagen. Delvis. Din sång är glad och en trevlig visa i den "genren" och det lyckades du bra med.

Jag tycker personligen nog att det är bäst som bakgrundsmusik där det inte pockar på uppmärksamheten, för jag får inte ut så mycket att varken musiken eller genren. (Läste texten nu och den var rätt okej!)

Eddi:
Oj vad mycket snack det blev om ratio och annat nu då. Jag tycker att du kommenterar andras låtar på ett bra sätt.  Bortsett från det - den här låten då jo jag gillar den men gillar inte arret riktigt det är vansinnigt snällt och ger inte den råhet som ju faktiskt texten ger om man snackar svensk vispop jag vill ha mera typ distade guror eller så - det skulle höja den till Ulf Lundell-style där jag tycker låten hör hemma egentligen - bra sjunget och bra text men lite tuffare attityd vill jag ha.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion