Forum > Demolåtar

Roffe H - Sommaridyll

<< < (7/9) > >>

cykeln:
Jajamen, mycket bättre igen!
Väldigt snyggt saxsolo.
Du skulle kunna ta bort distgitarren på sista versen för lugna ner och få mer dynamik innan refrängen braka loss med allt igen

Roffe H:

--- Citat från: cykeln skrivet 09.09.2012, 16:55:55 ---Jajamen, mycket bättre igen!
Väldigt snyggt saxsolo.
Du skulle kunna ta bort distgitarren på sista versen för lugna ner och få mer dynamik innan refrängen braka loss med allt igen

--- Slut citat ---

Inte så dum ide för att få variation, ska prova...
Tack för responsen Roffe H  :)

Eddi:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.09.2012, 16:53:21 ---Tack Eddi och tigersoul, kul med respons...men jag tror inte jag går vidare med den här typen av låtar...en sak som dock var bra och roligt var att jag fixade ett nytt sound på saxen, kunde ju inte lira "fluff-fluff" på en sån här låt.
Kanske kan använda soundet i någon rivig jazz eller blueslåt i framtiden.  :D

mvh Roffe H

--- Slut citat ---
Klart du ska göra fler liknande bra text bra musik klart vinnande koncept :)

Roffe H:
Ok, om du tycker det så...får jag väl köra vidare då!
Lyssnade på din senaste låt (Summerday) som du la upp som färdig demo. Snyggt, men glömde att fråga om texten, brukar du inte lägga ut den. Jag brukar läsa den när jag lyssnar, ger liksom en extra dimension. Ska den inte vara längre förresten? Den skulle hålla ett stund till....

mvh Roffe H  :)

Roffe H:
Provar cykelns senaste tips, att "lätta på trycket" mot slutet av låten för att sedan komma igen med fullt ös...

Tycker det blev helt ok, mvh Roffe H   :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion