Forum > Demolåtar

Roffe H - Sommaridyll

<< < (6/9) > >>

Håkan Nilsson:
Det gick åt skogen med fågelsången och fågelpratet tyvärr. La ny sång på den låten, sen städade jag bort spår jag inte behövde längre bla den gamla sången, och glömde att Ozzys kvitter låg i början på det gamla sångspåret. Nu är det deletat, och låten sex sekunder kortare.
Men fågeln är kvar. De kan bli 30 år sa uppfödaren. Undulater är en papegojsort, den minsta av dem.

Roffe H:
Version 5 av Sommaridyll.

Nu med nya trummor, nytt saxsolo och lite ändrat arr.

Tack för alla goda tips och råd! mvh Roffe H  :)

Eddi:
Att du kunde traktera saxen så här bra trodde jag inte - suveränt faktiskt. Låten har ju utvecklats till något riktigt bra - fortfarande dansband men so what? Den här skulle inte skämmas för sig från vilken dansbandsscen som helst - kontakta Perra på forumet och be honom lyssna kanske har han lite råd om du vill gå vidare.

tigersoul:

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.09.2012, 14:35:24 ---Tack för kommentarerna Asti och tigersoul.  :)

Jag förstår precis vad ni pratar om...jag tyckte bara att det var roligt att få leka lite med stämsång, blås och lite andra pålägg än mitt vanliga jazzkör. Har gjort ytterligare ett arr som är något "smutsigare", det kommer nog inte att göra så stor skillnad. Men för mig var det rätt kul att prova på nåt annat....

mvh Roffe H  :wacko:

--- Slut citat ---

Man ska alltid prova nya saker, o inte vara rädd för att det blir riktigt jäkla uselt ens (vilket det här definitivt dock INTE blev). Man måste våga prova ;)

Roffe H:
Tack Eddi och tigersoul, kul med respons...men jag tror inte jag går vidare med den här typen av låtar...en sak som dock var bra och roligt var att jag fixade ett nytt sound på saxen, kunde ju inte lira "fluff-fluff" på en sån här låt.
Kanske kan använda soundet i någon rivig jazz eller blueslåt i framtiden.  :D

mvh Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion