Forum > Demolåtar

Roffe H - Sommaridyll

<< < (5/9) > >>

equality:
Trumspelet säkert ok. Jag är dålig på att bedöma sånt, mer själva ljudet jag reagerade på.

Eddi:
Absolut ett fall framåt med den distade guran, skulle gärna höra en till med lite rockstuk ala Springsteen med klarare ljud i andra örat. Trummorna som många nämnt låter lite sockyplast och jag vet inte riktigt vad du kan välja på i BIB men hittar du någon med mer smällande virvelkagge så testa den.

Håkan Nilsson:
Skitbra låt! Att en låt i Lasse Berghagen-stil skulle vara nåt dåligt fattar inte jag. Ingen av oss kommer att nånsin skriva en låt som Teddybjörnen Fredriksson, eller "Han tog av sig sin kavaj" (vad nu den heter)
Och Allsång på Skansen? De som är med där är ju Sveriges elit. Skulle det vara sopigt?

Att få till en så här skön refräng är nåt att avundas tycker jag.

Ljudet är ju inget vidare, men skitsamma, en väldigt bra låt och text.

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 08.09.2012, 19:36:23 ---Absolut ett fall framåt med den distade guran, skulle gärna höra en till med lite rockstuk ala Springsteen med klarare ljud i andra örat. Trummorna som många nämnt låter lite sockyplast och jag vet inte riktigt vad du kan välja på i BIB men hittar du någon med mer smällande virvelkagge så testa den.

--- Slut citat ---

Tja Eddi
Letar efter ett nytt trumset, få se vad det bli...lägger in en tydligare distgura och ska vässa saxen något till, så får vi se vad det blir.
Schysta kommentarer och tips.  :D

mvh Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.09.2012, 22:20:12 ---Skitbra låt! Att en låt i Lasse Berghagen-stil skulle vara nåt dåligt fattar inte jag. Ingen av oss kommer att nånsin skriva en låt som Teddybjörnen Fredriksson, eller "Han tog av sig sin kavaj" (vad nu den heter)
Och Allsång på Skansen? De som är med där är ju Sveriges elit. Skulle det vara sopigt?

Att få till en så här skön refräng är nåt att avundas tycker jag.

Ljudet är ju inget vidare, men skitsamma, en väldigt bra låt och text.

--- Slut citat ---

Hallå Nilsson
Roligt, du är alltid så positiv och har alltid nånting gott att säga. Visst är LB toppen, tycker jag också som du säkert förstår, tar inte heller illa vid mig att bli jämförd med allsången eller svensktoppen. Det viktiga är att man själv gillar det man håller på med. Håller just nu på att försöka få till ljudet, så att det blir lite roligare att lyssna på.
Tack för responsen. Gillar din fågel...mvh Roffe H  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion