Forum > Demolåtar

Roffe H - Sommaridyll

<< < (4/9) > >>

Roffe H:
Version 4 av Sommaridyll. Lite "skitigare" lite annorlunda arr, annars samma låt.

mvh Roffe H  :rolleyes:

cykeln:
Ett stort steg är version 4.
Mycket fränare att lyssna på.
Nästa steg (tycker jag) är att hitta några mer rockiga raka trummor - alltså minska det jazziga ytterligare
Även saxen (som i sig är snygg) skulle kunna vara mindre bozza och mer clarence/springsteen
Bra bearbetning!

Roffe H:

--- Citat från: cykeln skrivet 08.09.2012, 17:00:13 ---Ett stort steg är version 4.
Mycket fränare att lyssna på.
Nästa steg (tycker jag) är att hitta några mer rockiga raka trummor - alltså minska det jazziga ytterligare
Även saxen (som i sig är snygg) skulle kunna vara mindre bozza och mer clarence/springsteen
Bra bearbetning!

--- Slut citat ---

Tack för kommentaren och tipsen. Roligt att jag lyckades med att "skräpa ner".
Provar med andra trummor och sax vad det lider...

mvh Roffe H  :)

equality:
Smyglyssnat på denna förut och tycker distguran tuffar till låten på rätt sätt. Riktigt fin text med sköna bilder. Lite för mycket dansbandsstuk för min smak men i den kulturen finns det absolut plats för denna. Tunt ljud på trummorna får ett plastigt ljud. Gillar sångrösten som påminner lite om Hogges.

Roffe H:

--- Citat från: equality skrivet 08.09.2012, 17:58:55 ---Smyglyssnat på denna förut och tycker distguran tuffar till låten på rätt sätt. Riktigt fin text med sköna bilder. Lite för mycket dansbandsstuk för min smak men i den kulturen finns det absolut plats för denna. Tunt ljud på trummorna får ett plastigt ljud. Gillar sångrösten som påminner lite om Hogges.

--- Slut citat ---

Tack equality  :)

Är du lite inne på cykelns linje när det gäller trummor, rockiga raka eller...
mvh Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion