Forum > Demolåtar

Roffe H - Sommaridyll

<< < (3/9) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.09.2012, 23:19:08 ---Jag gillar Lasse Berghagen. Delvis. Din sång är glad och en trevlig visa i den "genren" och det lyckades du bra med.

Jag tycker personligen nog att det är bäst som bakgrundsmusik där det inte pockar på uppmärksamheten, för jag får inte ut så mycket att varken musiken eller genren. (Läste texten nu och den var rätt okej!)

--- Slut citat ---

Jag gillar också LB, tycker han har gjort massor av bra låtar och dessutom har han skrivit en del roliga böcker. Min låt var bara inte tänkt att hamna i det facket...mer åt det "Lundellska" hållet i så fall, som Eddi antyder i sitt inlägg.

Tack för ditt tyckande mvh Roffe H  :)

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 08.09.2012, 02:21:28 ---Oj vad mycket snack det blev om ratio och annat nu då. Jag tycker att du kommenterar andras låtar på ett bra sätt.  Bortsett från det - den här låten då jo jag gillar den men gillar inte arret riktigt det är vansinnigt snällt och ger inte den råhet som ju faktiskt texten ger om man snackar svensk vispop jag vill ha mera typ distade guror eller så - det skulle höja den till Ulf Lundell-style där jag tycker låten hör hemma egentligen - bra sjunget och bra text men lite tuffare attityd vill jag ha.

--- Slut citat ---

Eddi
Min tanke var från början att den skulle vara lite "tuffare" än den nu blev, lite åt det "Lundellska hållet" som du skriver.  Men det blev visst inte så. Kanske beror det på att jag inte har möjlighet att själv lägga distade guror som du nämner. Ska fundera vidare. Tack för dina synpunkter, som tas emot med tacksamhet.

mvh Roffe H  :)

Asti:
Skillnaden mellan "dansbandsmusik" och den musikstil som t.ex Björn Afzelius och Ulf Lundell företräder
är ibland hårfin och här tycker jag att det faller inom kategorin "dansbandsmusik" pga att
det låter väldigt konventionellt och förutsägbart. Det är inget fel alls på sång och text,
men helst ska musiken i mitt tycke innehålla något, som får en att haja till, t.ex en oväntad
harmoniföljd, sångmelodi eller uttryck i sången. Om du minskar på reverbet, byter trummorna mot något lite
modernare eller "tuffare", kanske ändrar tempot till halvtakt, använder syntslingor, elgitarrer, syntbas....?
Som övriga är inne på här - det är inget fel alls på låten som sådan i rätt sammanhang,
men den får tyvärr inte mig att gå igång.
/Asti

tigersoul:
Jag var en av dem som lyssnade men aldrig kommenterade. Det var dock inte så dramatiskt, jag hade inte tid för stunden o sen fylldes inkorgen upp med annat under :P

Här kommer mina kommentarer: Det här är inte min genre och som några redan kommenterat, det är lite allsång på skansen, lite åt dansbandshållet. Det är absolut inget fel med det, jag har bara svårare att kommentera den genren eftersom den "ska" vara alla de där sakerna som man själv ofta undviker. Med det sagt tycker jag inte det är något fel på låten, men jag lämnar de kreativa förslagen till andra ;)

Roffe H:
Tack för kommentarerna Asti och tigersoul.  :)

Jag förstår precis vad ni pratar om...jag tyckte bara att det var roligt att få leka lite med stämsång, blås och lite andra pålägg än mitt vanliga jazzkör. Har gjort ytterligare ett arr som är något "smutsigare", det kommer nog inte att göra så stor skillnad. Men för mig var det rätt kul att prova på nåt annat....

mvh Roffe H  :wacko:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion