Kontrollrummet

Ariae

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ariae

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Tänkte svänga in och säga hej, har väl inte så mycket att säga annat än att jag hållt på med digitalt musikskapande i cirka 10 år, mest i Reason och Cubase.

Gör lite blandad musik, oftast relaterat till spel alt. film. Kan spela trummor, bas, gitarr, gillar att samla på udda instrument (Köpte t.ex en Djembe nyligen)
Har ett keyboard men är inte fruktansvärt bra på att spela, ska ta itu med det nån dag när tillfälle ges att öva regelbundet.
Har gått i musikskola men där fokusen var på gruppuppträdande vilket inte är min grej.
Har en Soundcloud-sida med det mesta relevanta jag gjort.

Jag reggade mig mest för att jag är nyfiken och det är alltid bra att lurka runt och läsa andras åsikter om olika ting.

Jag heter förresten Michael och är närmare 30 än 20, köpte just mina första monitorer och har bytt ljudkort några gånger, är intresserad av ljudteknik och min absoluta favorit-plugg är NI Massive när det kommer till mjukvarusynthar.
Bor I Göteborgsområdet för tillfället.

Min soundcloud om ni är intresserade: http://soundcloud.com/ariaecloud/sets
« Senast ändrad: 04.09.2012, 20:38:03 by Ariae »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du sjunger inte själv hör jag. Det är tunga grejer du har på din soundcloudsida.  ;)
Välkommen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt schysst musik! Skall bli kul att höra mer här..  :)


Utloggad Ariae

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Kul att ni gillar det!
Jag experimenterar väldigt mycket, man lär sig alltid nåt nytt :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Välkommen har lyssnat en del och det verkar som du är mycket rytmbaserad kul.

Edit: får jag fråga hur du lyckades med att registrera dig? KR har haft problem med det under en längre tid.
« Senast ändrad: 04.09.2012, 22:17:56 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Ariae

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Välkommen har lyssnat en del och det verkar som du är mycket rytmbaserad kul.

Edit: får jag fråga hur du lyckades med att registrera dig? KR har haft problem med det under en längre tid.

Skickade ett mailet som stod på felsökningssidan med felmeddelandet sen löste nån det åt mig så jag kunde registrera mig =)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Välkommen! (Går det att nyregistrera sig nu igen?? :unsure:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hej och välkommen!

Lyssande igenom dina låtar och det är en hel del godsaker där. Väntade mig en riktigt fet wobble-bas ala Dubstep på "dorksided" men den uteblev. en sån måste ju bara dit  :)

Det är inte så att du gick på musikskolan på Tjörn?

Välkommen!!

/Micke


Utloggad Ariae

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Absolut! Billströmska fhsk Allmän-musik!
Mja, jag har tagit lite inspiration från dubstep men det är mest som vanligt att jag gillar att experimentera, man lär sig som sagt en hel del av att dementera olika genrer och det kan alltid komma till användning. Sen rent musikaliskt är jag väl inte nån supermästare på dubstep precis. Haha!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Absolut! Billströmska fhsk Allmän-musik!
Mja, jag har tagit lite inspiration från dubstep men det är mest som vanligt att jag gillar att experimentera, man lär sig som sagt en hel del av att dementera olika genrer och det kan alltid komma till användning. Sen rent musikaliskt är jag väl inte nån supermästare på dubstep precis. Haha!


Kul!! Där har jag också gått, inriktning Jazz/rock hette det då. En fantastiskt rolig tid i mitt liv  :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Välkommen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Ariae

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Tack för alla varma hälsningar! Riktigt kul.
Kul, när gick du på Billströmska? Jag gick där 2010, sen flyttade jag hem till hemtrakterna i Sundsvall igen och nu flyttar jag ned till Göteborg på söndag igen!
Det var nog den bästa tiden jag haft hittils på den skolan, fick bo på Klostret dock under renovering och Alaska och Klostret fick dela på tvättmaskiner..det var ganska många på två tvättmaskiner!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tack för alla varma hälsningar! Riktigt kul.
Kul, när gick du på Billströmska? Jag gick där 2010, sen flyttade jag hem till hemtrakterna i Sundsvall igen och nu flyttar jag ned till Göteborg på söndag igen!
Det var nog den bästa tiden jag haft hittils på den skolan, fick bo på Klostret dock under renovering och Alaska och Klostret fick dela på tvättmaskiner..det var ganska många på två tvättmaskiner!

Tror jag gick där runt -95 någonting (jag är då till skillnad mot dig närmare 40 än 30  :D) Jag bodde på Arken, vet dock inte om den finns kvar då det upptäcktes fukt & mögelskador mot slutet när jag gick där och det snackades om att riva och bygga nytt. Kanske det som blev Alaska sen för det är inget boende jag kommer ihåg. Klostret minns jag mycket väl (min dåvarande flickvän bodde där). Fanns väl nån byggnad som hette Humleboda eller nåt också? Jag gick som sagt på musikprogrammet som då var inriktat på jazz och rock. Så det var 90% musikämnen och 10% tillvalsämnen som man själv fick välja (valde matematik och konsthistoria). Hade piano som huvudinstrument och klassisk gitarr som bi-instrument. Ångrar lite att jag valde klassisk gitarr stället för elgitarr, då det hade varit mig mycket mer till nytta senare i livet  :D
Men som sagt, grymt roligt var det och det är två av dom bästa åren i mitt liv.

Kommer ihåg två av lärarna, undrar om nån av dom va kvar när du gick. Magnus Österberg som jag hade i Piano och kör. Tom Houwing (tror jag det stavas), en rolig Holländare med hett temperament som jag verkligen respekterade och gillade, han hade jag i gitarr, musikteori och ensamble.

Enda nackdelen var att man efter att man slutat skolan led rätt länge av "musikskolesyndromet" och det tog rätt lång tid att tvätta ur all jazz ur kroppen. Men nu är jag med några få undantag en jazzfri männsika   :D ;)
« Senast ändrad: 05.09.2012, 20:37:34 by jonnerstone »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Välkommen!
/Asti & CPG
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"En jazzfri människa" :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se