Kontrollrummet

debuten pa youtube...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
jag har lagt upp den har laten en gang tıdıgare, men har jobbat vıdare med den och bade mıxen och ljudnıvan ar battre nu (ımho)!
nu aven med foton fran brollopet, som jag skrev laten for!
postar den som halvfardıg, eftersom jag aldrıg kommer blı klar med nagon lat, men kommer trolıgen ınte att gora nagra forandrıngar pa den, utan vıll val egentlıgen bara dela med mej av mın allra forsta youtube vıdeo!
(tyvarr blev fılmen ganska stor ıom att jag vılle bıbehalla kvalıten, sa om nı har problem med att spela upp den, rekommenderar jag att pausa och lata den ladda klart, ınnan nı spelar upp den)
(alla felstavnıngar beror pa att jag forsoker skrıva detta pa ett turkıskt tangentbord)

there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
jag har lagt upp den har laten en gang tıdıgare, men har jobbat vıdare med den och bade mıxen och ljudnıvan ar battre nu (ımho)!
nu aven med foton fran brollopet, som jag skrev laten for!
postar den som halvfardıg, eftersom jag aldrıg kommer blı klar med nagon lat, men kommer trolıgen ınte att gora nagra forandrıngar pa den, utan vıll val egentlıgen bara dela med mej av mın allra forsta youtube vıdeo!
(tyvarr blev fılmen ganska stor ıom att jag vılle bıbehalla kvalıten, sa om nı har problem med att spela upp den, rekommenderar jag att pausa och lata den ladda klart, ınnan nı spelar upp den)
(alla felstavnıngar beror pa att jag forsoker skrıva detta pa ett turkıskt tangentbord)



Vad jag hoppade till när sången kom in, skön röst som ligger högt skönt mixad som jag gillar! Däremot är det nog lite för mycket reverb på den. För mycket "svans" som stör!

I övrigt lär vilket bröllopspar/brud som helst blivit nöjd med den här låten (noterade aldrig om det var eget bröllop eller andras).
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra! Skön röst lite lång låt och hoppas att äktenskapet blir mycket längre än låten!  :lol: Grattis!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Bra! Skön röst lite lång låt och hoppas att äktenskapet blir mycket längre än låten!  :lol: Grattis!

- På ett bröllop vet du kan inte kärlekslåtarna bli för långa! ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Man kan lägga upp med direktlänk också. Tycker den var bra men lite väl mycket reverb på sången framförallt.

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
väldigt roligt att höra att ni gillar låten :-)
jag testade med lite olika reverb, men tyckte nog ändå det lät bäst med detta stora och feta, i slutändan, men jag förstår definitivt att ni reagerar på det :-)
jag har väl lyssnat mej lite döv på det, vid det här laget oxå, så jag tänker inte så mycket på det längre, utan skulle förmodligen tycka att det saknades något, om jag bytte till ett mindre reverb...
tackar dock för konstruktiv kritik :-)
det är ju sånt man vill höra här på forumet, så man kan förbättra sej och utvecklas, inför kommande låtar :-)

det var brorsan som ville ha en låt till sitt bröllop, så det var inte till mitt eget :-)
det var nästan precis 2 år sedan nu, så det har redan överlevt låten, hehe :-P

tackar för den där direktlänken :-)
jag kan inte med såna där tekniska nymodigheter, men det ser ju mycket bättre ut iaf :-)
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
väldigt roligt att höra att ni gillar låten :-)
jag testade med lite olika reverb, men tyckte nog ändå det lät bäst med detta stora och feta, i slutändan, men jag förstår definitivt att ni reagerar på det :-)
jag har väl lyssnat mej lite döv på det, vid det här laget oxå, så jag tänker inte så mycket på det längre, utan skulle förmodligen tycka att det saknades något, om jag bytte till ett mindre reverb...
tackar dock för konstruktiv kritik :-)
det är ju sånt man vill höra här på forumet, så man kan förbättra sej och utvecklas, inför kommande låtar :-)

det var brorsan som ville ha en låt till sitt bröllop, så det var inte till mitt eget :-)
det var nästan precis 2 år sedan nu, så det har redan överlevt låten, hehe :-P

tackar för den där direktlänken :-)
jag kan inte med såna där tekniska nymodigheter, men det ser ju mycket bättre ut iaf :-)


"Reverbsjukan" lider vi alla av särskilt i början. Man tycker rent spontant att det låter bättre med en fet efterklang helt enkelt även om det många gånger blir alldeles för mycket. Prova att minska succesivt, man lär sig med tiden ;) Gött att höra sig att relationen stod sig!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
ja, det är nog den sjukdomen som jag lider av, skulle jag tro :-/
tyvärr ihop med halsont just nu:-(
man får hoppas att man tillfrisknar från båda åkommorna, utan behov av vård...;-)

tackar för tipset :-)

japp, det är barn på gång inom kort oxå, så det känns ganska stabilt oxå :-)
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
ja, det är nog den sjukdomen som jag lider av, skulle jag tro :-/
tyvärr ihop med halsont just nu:-(
man får hoppas att man tillfrisknar från båda åkommorna, utan behov av vård...;-)

tackar för tipset :-)

japp, det är barn på gång inom kort oxå, så det känns ganska stabilt oxå :-)

- Låter stabilt o bra ;) Ja reverbsjukan lider vi alla stundtals av, man får lära sig av med det helt enkelt, det är regelrätt avvänjningsterapi som gäller men den är nästan alltid effektiv utan behov till mediciner tack o lov :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
låter bra det, hehe;-)
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com