Forum > Färdiga produktioner
Clemens-Asti-Girly Time Fades Away
jonnerstone:
Ahhhh....grymt skönt detta. Tycker allt låter bra. Jag tvivlade inte en sekund på att Asti skulle leverera en bra slinga. Kul även att höra honom lite utanför sin "comfort zone". Sen i combination med Girlys insats så blir det hela helt magiskt och E-bowen ger definitivt mersmak. Får lite goa Dive vibbar av detta.
Grymt levererat av alla inblandade!!
Full pott från mig :wub:
Micke
Clemens:
--- Citat från: aROCKER skrivet 01.09.2012, 14:27:45 ---Snygg melodi, grymt framförande, allt sitter bra.
Virveln var inget jag tokgillade, inget problem med den heller.
Så detta är 5/5
Jag skulle ha grisat ner denna med ett tapedelay på virveln...skulle kunna bli coolt, skulle kunna bli hur fel som helst. B)
--- Slut citat ---
Tack! ja skita ner skall bli mittt motto from nu :D Skall börja tänka i de banorna mycket mer.. :)
Clemens:
--- Citat från: Tokai skrivet 01.09.2012, 17:01:00 ---Detta var fanimej knäckande. Nu är det bara att gå ut fågelskåda eller skaffa sig nån annan hobby. Nåja, jag har väl nånstans en egen liten nisch.
Asbra helt enkelt. Pausen i mitten av låten är som tagen från en instruktionsbok hur man arrar en låt. Plocka ner, bygga upp.
Mest gillar jag de olika sångtyperna, Asti och Girly. Asti med mer skolad engelsk pop och Girly med mer blues i botten. Perfekt kontrast!
PS. Varför går de flesta syntlåtarna i moll? Gjordes väl en del pop med syntar i dur på 80-talet, men generellt sett?
Tillägg: Astis sång borde automatiseras lite bättre, vissa meningar försvinner ibland
--- Slut citat ---
Tack! Ja det kan man ju faktiskt fundera på, mycket mer dur på 80-talet. Själv gillar jag det lite mörka å depressiva, så för min del är det ett enkelt val. Tillbringade en hel del med alla körer å leads, så man pallade inte med mer meck. Skoj att den gick hem!
Clemens:
--- Citat från: cykeln skrivet 01.09.2012, 22:55:27 ---Höjdare!
(Två stycken på rad samma kväll - imponerade!)
Otoligt läcker ljudbild
Fina insatser av alla till en mycket skön och snygg mix
Kul också med colab både i skrivandet och framförandet!
Guldstjärna i boken!
--- Slut citat ---
Nice! Framför allt kul med collabs som man inte riktigt har kontroll över, nyttigt att släpps efter lite.. Tack för guldstjärnan! :)
Clemens:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.09.2012, 22:50:29 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 03.09.2012, 21:27:26 ---
--- Citat från: HasseFX skrivet 01.09.2012, 12:25:10 ---Ja riktigt hög nivå på denna :wub:
Arret är fantastiskt bra - jag menar verkligen fantastiskt! Alla instrument och ljud har gott om plats tack vare helt olika karaktär, men de fungerar utmärkt tillsammans! E-bow-spelet är en fin krydda (ger Steve Hackett-vibbar, reds.anm) Sammataget - bättre än det mesta i kommersiell väg :)
Möjligen ett par mindre synpunkter: Asti's röst passar inte in 100% - insatsen och rösten är bra, men mik/pre/process fångar inte rösten rätt och det blir "för nära men odistinkt". På det en skum dubb-effekt som slaskar till konsonanterna ytterligare. Över hela mixen ligger en lätt 80-talsslöja med emfas i övre mellanregister - kanske inget jag reagerat över annars, men "röstproblemet" ovan förstärker det intrycket.
Detaljer är det - skillnaden mellan två och tre stjärnor i Guide Michelin, typ : ^_^
--- Slut citat ---
Två stjärnor räcker för mig! :D Kul att du gillar. Måste säga att Wernborgs EBow spår verkligen gav det där lilla extra..Fick ju mycket mer, och skulle gärna behållt allt, men tyckte i slutskedet att det tog lite fokus från sången.
Angående sångsound får du kolla på tidigare inlägg.. :D Tusen Tack!
--- Slut citat ---
Vafalls!! Elgitarren är väl alltid viktigast? :unsure:
:D
--- Slut citat ---
Gitarrister! :o :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida