Forum > Demolåtar

zzeb - Demons call

<< < (3/4) > >>

zzeb:
Tack för erat varma mottagande av en "nygammal" komling. Hade ett par låtar här för 3 år sedan som aldrig blev mer än "halvfärdiga". Tänkte väl försöka göra denna färdigt med tiden. Har ingen ny version nu men återkommer när jag får tid för skapande igen.

Ska även försöka att skruva lite på sångljudet som ni även ger handfasta tips på, tack. Annars är jag mest kung av presets ;)
Och i Ableton så finns det faktiskt en hel del såna.

Som svar på frågan varför jag valt att testa Ableton. Den har "sessions vyn" där man jobbar med sina inspelade klipp och loopar och lätt arrangerar om och testar. Jämfört tex med Cubase så tycker jag sånt tar mycket längre tid och känns omständigare.

På återseende!

tigersoul:

--- Citat från: zzeb skrivet 06.09.2012, 22:55:53 ---Tack för erat varma mottagande av en "nygammal" komling. Hade ett par låtar här för 3 år sedan som aldrig blev mer än "halvfärdiga". Tänkte väl försöka göra denna färdigt med tiden. Har ingen ny version nu men återkommer när jag får tid för skapande igen.

Ska även försöka att skruva lite på sångljudet som ni även ger handfasta tips på, tack. Annars är jag mest kung av presets ;)
Och i Ableton så finns det faktiskt en hel del såna.

Som svar på frågan varför jag valt att testa Ableton. Den har "sessions vyn" där man jobbar med sina inspelade klipp och loopar och lätt arrangerar om och testar. Jämfört tex med Cubase så tycker jag sånt tar mycket längre tid och känns omständigare.

På återseende!

--- Slut citat ---

Ah... ja ableton är en riktig "recycle" maskin därav en darling för alla dj's o närliggande. Det kan man ju inte riktigt göra i cubase med samma speed. De flesta här jobbar väl inte så helt enkelt o där är skillnaden ;)

Asti:
Skön låt och väldigt snyggt arr! Gillar särskilt basen!
Som övriga påpekat är sången lite "avlägsen". Skulle velat ha den betydligt
närmre i mixen. Du sjunger ju riktigt bra, så sången ska absolut vara mer framträdande!
Vet inte vad du använder för reverb, men sången låter lite "instängd".
Blir spännande att höra utvecklingen på denna!
/Asti

HasseFX:
Härlig låt och riktigt bra sång med inte så lite Neli Young-vibbar! :) Arret när det gäller uppbyggnaden är spännande, men det låter demo - en del är läckert men "trummorna" låter som något färgglatt i PVC från  Toys'R'Us. Sången får gärna komma upp mer i den "riktiga" ( :rolleyes: ) versionen!

cykeln:
Riktigt bra låt
och sången är ju super!
Håller med det som redan sagts om mixen
Om du jobbar vidare med detta så blir det här kanon.
För mina öron blir det på något ställe lite för mycket synth - skulle föredra mer gtr i stället.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion