Forum > Demolåtar

Tigersoul - No regrets (I'm free)

<< < (10/13) > >>

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.09.2012, 23:33:41 ---Inte gitarr fram till sista ackordet - precis som nu men komplettera med ett avslutande A.
Tycker absolut du ska prova den varianten, tror den blir bäst!  :wub:

Även jonnerstones tips är värda att ta i beaktan men man hinner ju få nog av en och samma låt då man håller på att fixa fram och tillbaka. Skulle jag vara du och inte orka ändra så "radikalt" skulle jag spara jonnerstones idé i text och mp3-form i No regrets-mappen eftersom jag vet att den låten är värd att göra många gånger till i många versioner, då du fått distans till den. Då kan det vara lämpligt att ha med de fina idéerna även om du inte orkar ta med dem nu.

Jag kommer nog också lägga till den här låten till min minnesbank till framtiden.
Kan berätta att jag hade musiken även i öronen då jag gick genom centralstationen upp till pendeltågsperrongen - och allt runt omkring mig var vackert, precis som det var.

--- Slut citat ---

Jag gör nog exakt så att jag lägger alla förslag i mappen för framtida bruk, testar sedan framförallt ditt förslag på kör (fixa nivåerna) o slutet o ser vad jag tror blir bäst. Sen får det heta "klart tills vidare" med framtida muppande möjligt o idéerna i tryggt förvar.

Det är ju ofta så att när man når den här nivån av pill så blir det "nästan klara" plötsligt bara en potentiell version o man kan hålla på hur länge som helst trots att man har en bra version i handen.

zzeb:
Hej Tiger!
Skön låt, får bilder av hav, sommar och fiskmåsar!? en ledig dag. Tycker du framför den grymt bra.
Tycker också att du ska lämna den som den är i nuvarande skick.
Tipsen du fått är ju klassiska popknep för att lyssnaren inte ska hinna tröttna. Men jag tycker den är bra som den är.

tigersoul:

--- Citat från: zzeb skrivet 07.09.2012, 10:15:04 ---Hej Tiger!
Skön låt, får bilder av hav, sommar och fiskmåsar!? en ledig dag. Tycker du framför den grymt bra.
Tycker också att du ska lämna den som den är i nuvarande skick.
Tipsen du fått är ju klassiska popknep för att lyssnaren inte ska hinna tröttna. Men jag tycker den är bra som den är.

--- Slut citat ---

Tackar Zzeb, det är lite lustigt för låttexten innehåller egentligen en djupare underton men den är nog i princip begravd nu under allt up-tempo arr. Å andra sidan tycker många om den så jag har väl styrt den rätt ;)

brynte:
du kanske missade mitt tidigare inlägg, men jag är iaf fortfarande nyfiken på hur du lyckade få till trummorna så bra, på den här låten?

MaxB:

--- Citat från: brynte skrivet 08.09.2012, 11:28:14 ---du kanske missade mitt tidigare inlägg, men jag är iaf fortfarande nyfiken på hur du lyckade få till trummorna så bra, på den här låten?

--- Slut citat ---

Jag är också nyfiken, trummorna och basen låter mycket bra tycker jag.

--- Citat från: MaxB ---En sak gällande texten förresten - kolla om du vill med nån som kan engelska om det låter larvigt eller helt galet men ett alternativ skulle kunna vara ordet peculiar

I love them all so much
but strangely, in a none-sexual way

I love them all so much
but strangely, in a peculiar way
--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion