Forum > Demolåtar

Tigersoul - No regrets (I'm free)

<< < (9/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 06.09.2012, 12:35:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.09.2012, 11:49:39 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 06.09.2012, 00:43:05 ---Max här har du din version jag har inte varit så noga med nivåer o sådant som nog måste justeras en smula med mer urtunnade ackord men så här blev det, jag vet inte riktigt, jag tror den ursprngliga är bättre, det blir nästan för tunt. Slutet däremot kan diskuteras, tough call, jag la bara till vattnet ENBART för o jäklas lite med er f.ö, det var inte seriöst ;)

EDIT: Jag har labbat även med att lägga lite sköna förändringar på det oföränderliga mellohelv... men det är hopplöst det låter apa hur jag än gör, så det får väl vara statiskt.

--- Slut citat ---

Jag tycker du ska använda den här versionen av kör i första delen och kolla nivåerna så det blir bra. Kanske prova att till och med ha kören en oktav lägre där i början...

Slutet fungerar väl men det var inte så jag skrev...
Min tanke var att låta det vara som tidigare men vid 224 lägga till 'I am free' med ett A-slutackord på ordet free och ta ner körerna där. 

Jag fick en ny vision avseende kören men du vill nog sluta mupptrixa och gå vidare med nästa låt så jag nämner inte den idén...  B)

--- Slut citat ---

Jag bara älskar ordet mupptrixa, hur tusan kom det ordet till? :P

AHAA du menade så, att lägga till en "I'm free" till, det är naturligtvis en idé som jag tror mer på isf, sparar på den. Ska testa att höja nivåerna i början också (bara jag som har projekten fulla av gain pluggar o envelopes på dessa?) o se hur det blir. Men som du säger, nu börjar man bli lite less på det här projektet. Var så trött på o höra det IGEN igår att jag fann mig själv inte höra om det lät bättre eller inte ;) Kan ju lägga det på hyllan en stund men det är så nära klart så vill hellre avsluta.

--- Slut citat ---

Här är ett försök att visa var jag menar på slutet men sången ska sjunga grundtonen, A A inte som i den här inklippta. Då får du plats med fåglarna också.
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Tigersoul-NoRegrets_ImFree_Ending.mp3[/mp3]

jonnerstone:
Ja när vi ändå är engagerade i din låt (måste betyda att den är bra) så skickar jag också upp en länk där jag visar vad jag menar i mitt tidigare inlägg. Har klippt och klistrat lite och passade på att lägga en stämma där jag menade också. Gjorde lite dubbar av elgitarren innan trummorna kommer också, mest på skoj för att det var en sån glad slinga  :D

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/noregrets_klippt.mp3[/mp3]

Säg till när du lyssnat så tar jag bort länken från mitt inlägg här om du vill.

Du får väl klippa upp nån av mina låtar och slänga upp som straff  :)

brynte:
gillar detta som tusan:-)
riktigt skön låt:-)
bra sång, som ger mej lite acossiationer till en lite mer lågmäld moneybrother, faktiskt;-)
hur har du fått till trummorna?
jag har letat efter ett bra trumsound till mina egna låtar och det är ungefär så här jag skulle vilja ha dom:-)

tigersoul:

--- Citat från: bjurte skrivet 06.09.2012, 14:21:12 ---Alltså,jag blir alldeles konfyst när det ligger en massa olika versioner utportionerade lite så där slumpmässigt.. :huh: :D
Den version jag tycker till om nu heter Ver 2.(Tror jag)
Du sjunger bara bättre och bättre,och du har en röst som verkligen passar denna typ av 'Brit/Indie PoP' musiken.
Jepp en riktig pop snickrare har det blivit av dig,gillar dom små plingeliplongen som dyker upp här och där.
Bra gjort.
Orgeln som sagt lite för statisk,den kanske skulle hålla käfften första minuten. ;) 

--- Slut citat ---

* skrattar * kommer in här o fick en del o titta igenom!!
Tackar, ja jag tycker det blev riktigt bra, även om jag nu är aptrött på låten o knappt orkar med den längre haha men jag ska få den över mållinjen! Du jag minns inte ver 2 riktigt, men när det är klart ska jag rensa tråden o flytta den till färdiga med EN version blev lite rörigt minst sagt.

--- Citat från: MaxB skrivet 06.09.2012, 15:42:35 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 06.09.2012, 12:35:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.09.2012, 11:49:39 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 06.09.2012, 00:43:05 ---Max här har du din version jag har inte varit så noga med nivåer o sådant som nog måste justeras en smula med mer urtunnade ackord men så här blev det, jag vet inte riktigt, jag tror den ursprngliga är bättre, det blir nästan för tunt. Slutet däremot kan diskuteras, tough call, jag la bara till vattnet ENBART för o jäklas lite med er f.ö, det var inte seriöst ;)

EDIT: Jag har labbat även med att lägga lite sköna förändringar på det oföränderliga mellohelv... men det är hopplöst det låter apa hur jag än gör, så det får väl vara statiskt.

--- Slut citat ---

Jag tycker du ska använda den här versionen av kör i första delen och kolla nivåerna så det blir bra. Kanske prova att till och med ha kören en oktav lägre där i början...

Slutet fungerar väl men det var inte så jag skrev...
Min tanke var att låta det vara som tidigare men vid 224 lägga till 'I am free' med ett A-slutackord på ordet free och ta ner körerna där. 

Jag fick en ny vision avseende kören men du vill nog sluta mupptrixa och gå vidare med nästa låt så jag nämner inte den idén...  B)

--- Slut citat ---

Jag bara älskar ordet mupptrixa, hur tusan kom det ordet till? :P

AHAA du menade så, att lägga till en "I'm free" till, det är naturligtvis en idé som jag tror mer på isf, sparar på den. Ska testa att höja nivåerna i början också (bara jag som har projekten fulla av gain pluggar o envelopes på dessa?) o se hur det blir. Men som du säger, nu börjar man bli lite less på det här projektet. Var så trött på o höra det IGEN igår att jag fann mig själv inte höra om det lät bättre eller inte ;) Kan ju lägga det på hyllan en stund men det är så nära klart så vill hellre avsluta.

--- Slut citat ---

Här är ett försök att visa var jag menar på slutet men sången ska sjunga grundtonen, A A inte som i den här inklippta. Då får du plats med fåglarna också.
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Tigersoul-NoRegrets_ImFree_Ending.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

- Nu är jag med hur du menar! Det skulle kunna vara ett alternativ, ska jag suga på! antar gitarren ska gå hel också fram till sista ackordet där.

--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.09.2012, 17:38:09 ---Ja när vi ändå är engagerade i din låt (måste betyda att den är bra) så skickar jag också upp en länk där jag visar vad jag menar i mitt tidigare inlägg. Har klippt och klistrat lite och passade på att lägga en stämma där jag menade också. Gjorde lite dubbar av elgitarren innan trummorna kommer också, mest på skoj för att det var en sån glad slinga  :D

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/noregrets_klippt.mp3[/mp3]

Säg till när du lyssnat så tar jag bort länken från mitt inlägg här om du vill.

Du får väl klippa upp nån av mina låtar och slänga upp som straff  :)

--- Slut citat ---

Lyssnar med intresse... jag är dock lite tveksam till brytningen på det där sättet mellan ref o vers, vad säger ni andra?
Gitarr dubben var något att suga på, kören i versen: mja nja, kanske! tack för förslagen! ;)

O det är lugnt med klippningar o annat, we're here to help and suggest ;)

MaxB:
Inte gitarr fram till sista ackordet - precis som nu men komplettera med ett avslutande A.
Tycker absolut du ska prova den varianten, tror den blir bäst!  :wub:

Även jonnerstones tips är värda att ta i beaktan men man hinner ju få nog av en och samma låt då man håller på att fixa fram och tillbaka. Skulle jag vara du och inte orka ändra så "radikalt" skulle jag spara jonnerstones idé i text och mp3-form i No regrets-mappen eftersom jag vet att den låten är värd att göra många gånger till i många versioner, då du fått distans till den. Då kan det vara lämpligt att ha med de fina idéerna även om du inte orkar ta med dem nu.

Jag kommer nog också lägga till den här låten till min minnesbank till framtiden.
Kan berätta att jag hade I'm free i tre versioner i hörlurarna då jag gick genom centralstationen upp till pendeltågsperrongen - och allt runt omkring mig var vackert, precis som det är i verkligheten. Och jag såg det vackra, tack vare musiken.

En sak gällande texten förresten - kolla om du vill med nån som kan engelska om det låter larvigt eller helt galet men ett alternativ skulle kunna vara ordet peculiar

I love them all so much
but strangely, in a none-sexual way

I love them all so much
but strangely, in a peculiar way

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion