Forum > Demolåtar
Tigersoul - No regrets (I'm free)
MaxB:
Klockorna bättre! 2 - 1 ?
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.09.2012, 00:21:48 ---Klockorna bättre! 2 - 1 ?
--- Slut citat ---
Jag menade flöjt, flöjt - bleep 1-1, haha, alltså det entoniga är bleeps och det nya är flöjt, men det låter väl lite som klockor kanske ;)
Max här har du din version jag har inte varit så noga med nivåer o sådant som nog måste justeras en smula med mer urtunnade ackord men så här blev det, jag vet inte riktigt, jag tror den ursprngliga är bättre, det blir nästan för tunt. Slutet däremot kan diskuteras, tough call, jag la bara till vattnet ENBART för o jäklas lite med er f.ö, det var inte seriöst ;)
EDIT: Jag har labbat även med att lägga lite sköna förändringar på det oföränderliga mellohelv... men det är hopplöst det låter apa hur jag än gör, så det får väl vara statiskt.
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 06.09.2012, 00:43:05 ---Max här har du din version jag har inte varit så noga med nivåer o sådant som nog måste justeras en smula med mer urtunnade ackord men så här blev det, jag vet inte riktigt, jag tror den ursprngliga är bättre, det blir nästan för tunt. Slutet däremot kan diskuteras, tough call, jag la bara till vattnet ENBART för o jäklas lite med er f.ö, det var inte seriöst ;)
EDIT: Jag har labbat även med att lägga lite sköna förändringar på det oföränderliga mellohelv... men det är hopplöst det låter apa hur jag än gör, så det får väl vara statiskt.
--- Slut citat ---
Jag tycker du ska använda den här versionen av kör i första delen och kolla nivåerna så det blir bra. Kanske prova att till och med ha kören en oktav lägre där i början...
Slutet fungerar väl men det var inte så jag skrev...
Min tanke var att låta det vara som tidigare men vid 224 lägga till 'I am free' med ett A-slutackord på ordet free och ta ner körerna där.
Jag fick en ny vision avseende kören men du vill nog sluta mupptrixa och gå vidare med nästa låt så jag nämner inte den idén... B)
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.09.2012, 11:49:39 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 06.09.2012, 00:43:05 ---Max här har du din version jag har inte varit så noga med nivåer o sådant som nog måste justeras en smula med mer urtunnade ackord men så här blev det, jag vet inte riktigt, jag tror den ursprngliga är bättre, det blir nästan för tunt. Slutet däremot kan diskuteras, tough call, jag la bara till vattnet ENBART för o jäklas lite med er f.ö, det var inte seriöst ;)
--- Slut citat ---
Jag tycker du ska använda den här versionen av kör i första delen och kolla nivåerna så det blir bra. Kanske prova att till och med ha kören en oktav lägre där i början...
Slutet fungerar väl men det var inte så jag skrev...
Min tanke var att låta det vara som tidigare men vid 224 lägga till 'I am free' med ett A-slutackord på ordet free och ta ner körerna där.
Jag fick en ny vision avseende kören men du vill nog sluta mupptrixa och gå vidare med nästa låt så jag nämner inte den idén... B)
--- Slut citat ---
Jag bara älskar ordet mupptrixa, hur tusan kom det ordet till? :P
AHAA du menade så, att lägga till en "I'm free" till, det är naturligtvis en idé som jag tror mer på isf, sparar på den. Ska testa att höja nivåerna i början också (bara jag som har projekten fulla av gain pluggar o envelopes på dessa?) o se hur det blir. Men som du säger, nu börjar man bli lite less på det här projektet. Var så trött på o höra det IGEN igår att jag fann mig själv inte höra om det lät bättre eller inte ;) Kan ju lägga det på hyllan en stund men det är så nära klart så vill hellre avsluta.
bjurte:
Alltså,jag blir alldeles konfyst när det ligger en massa olika versioner utportionerade lite så där slumpmässigt.. :huh: :D
Den version jag tycker till om nu heter Ver 2.(Tror jag)
Du sjunger bara bättre och bättre,och du har en röst som verkligen passar denna typ av 'Brit/Indie PoP' musiken.
Jepp en riktig pop snickrare har det blivit av dig,gillar dom små plingeliplongen som dyker upp här och där.
Bra gjort.
Orgeln som sagt lite för statisk,den kanske skulle hålla käfften första minuten. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida