Forum > Demolåtar
Hogge - Victoria - Slaskis... NY VERSION 4/9
hogge:
--- Citat från: Roffe H skrivet 04.09.2012, 11:18:08 ---Bra låt!
Du skriver " värsta slaskisen" i så fall undrar man ju hur den kommer att låta när du hunnit jobbar lite mer med den? Gillar gitarrerna. :)
mvh Roffe H
--- Slut citat ---
Hej Roffe & tack!
Hehe.. Det var väl mest sång och lite annat jag tänkte på när jag skrev det.. Men nu har jag ju också jobbat lite med den, så det börjar bli lite bättre ordning på't.. Ja, inte sången (som Du kanske läst?). Där får jag vänta tills halsen läkt ihop...
Tack Roffe för att Du lyssnade, kommenterade & gillade!!
Jocke:
Krya på dig! :)
Bra uppslag i vanlig ordning! B) Med din "nya stil" kanske du behöver en "bra hals" - tidigare hade det kanske varit en tillgång med lite halsfluss? :lol: Haha... tänker så här: Ekogitarren är skitläcker men den förlorar lite av sin effekt när den är "på" hela låten... Ekot är ju otroligt effektfullt och min första tanke var att bara köra den på refrängen men efter lite lyssning tycker jag nog tvärtom - prova att köra den på versen och lägg ett rakt komp som markering på 1 i refängen!
PS. Reflekterar över kvinnans namn som väl betyder segerviss? Det känns inte riktigt rätt i sammanhanget... Kan inte heller undvika att tänka på kronprinsessan - är det här ett republikanskt statement, kanske...? :rolleyes:
hogge:
--- Citat från: Jocke skrivet 05.09.2012, 13:05:18 ---Krya på dig! :)
Bra uppslag i vanlig ordning! B) Med din "nya stil" kanske du behöver en "bra hals" - tidigare hade det kanske varit en tillgång med lite halsfluss? :lol: Haha... tänker så här: Ekogitarren är skitläcker men den förlorar lite av sin effekt när den är "på" hela låten... Ekot är ju otroligt effektfullt och min första tanke var att bara köra den på refrängen men efter lite lyssning tycker jag nog tvärtom - prova att köra den på versen och lägg ett rakt komp som markering på 1 i refängen!
PS. Reflekterar över kvinnans namn som väl betyder segerviss? Det känns inte riktigt rätt i sammanhanget... Kan inte heller undvika att tänka på kronprinsessan - är det här ett republikanskt statement, kanske...? :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tack Jocke.. Jag försöker krya på mig, men det vill sig inte riktigt :huh:
Jag vet inte riktigt om halsfluss var en fördel tidigare heller? HEHE.. En viss raspighet har jag ju ändå, om jag är på det humöret, men med halsfluss får man ju än större problem att träffa rätt ton, så...?
Vad gäller låten så är ju detta bara ett utkast. Så tack för Dina synpunkter. Jag ska lyssna på den några gånger till och se vilka förändringar som skall göras. Sen kommer ju ändå Freddy att rensa upp den lite förmodligen. Han brukar ju göra det.. Men just nu känner jag mig nöjd med resultatet såhär långt.. Ja, förutom sången då..
Kanske har Du rätt.. Vi får se vad det blir i slutändan..
Kronprinsessan Victoria :lol: :lol:
Hade inte ens tänkt på det.. Men så kan man absolut se det.. Va roligt!! Det är såklart ett republikanskt statement detta :lol: :P
Jocke:
Haha... det blir säkert bra som det brukar! ;)
Själv rotar jag i gammalt och kommer inte precis någon vart... fast det är rätt kul! :rolleyes:
bjurte:
Jo,det var ju en snäll liten Pop-dänga du fått till här,giillar soundet..
Kanske att det kunde spelas en liite mer spännande basgång.
Viktoria ?? Så om du inte dumpat henne hade vi fått tilltala dig som "Prins Hogge" ?? :huh: :D
Nä,nu längtar vi till gammla rockHogge,kom igen nu! Släpp bromsarna...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida