Forum > Demolåtar

Hogge - Victoria - Slaskis... NY VERSION 4/9

<< < (3/6) > >>

Clemens:
Ja...snygg refräng med lite oväntad twist i ackorden, nicet! Blir skitbra när du får ordning på allt!  :)

hogge:

--- Citat från: Clemens skrivet 01.09.2012, 16:59:22 ---Ja...snygg refräng med lite oväntad twist i ackorden, nicet! Blir skitbra när du får ordning på allt!  :)

--- Slut citat ---

Tack Clemens..
Det där med ackordsföljder fattar inte jag.. Min kompis Micke, som jag har börjat göra lite musik med på det sista & som är gammal proffsmusiker, säger också som så att jag inte följer några regler överhuvudtaget..
Det tycker jag är kul  :lol: :lol: För musik blir det ju trots allt.. Om det sen är bra musik är ju upp till var och en, men jag gillar't  :P
Jag ser fram emot att den här ska bli klar faktiskt.. Gillar den mer & mer...

cykeln:
Bra låt, både vers och refräng är starka!
Jag skulle föredra lite elakare och inte så "delayiga" gitarrer, inte så komplexa trumfills och en rockorgel istället för stråkar

hogge:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.09.2012, 15:30:06 ---Bra låt, både vers och refräng är starka!
Jag skulle föredra lite elakare och inte så "delayiga" gitarrer, inte så komplexa trumfills och en rockorgel istället för stråkar

--- Slut citat ---

Tack snälla!!
Jag vill verkligen ha gitarrerna såhär delayiga. Tycker det låter skitkul.. Men sen vet man ju aldrig vad Freddy hittar på? Han kanske t.o.m. testar en "rockorgel"? Själv föredrar jag stråkar. Detta då jag redan som barn tvingades (mer eller mindre), i alltför stor omfattning, både spela & lyssna på sjukt mycket dragspel, munspel & orgel...
Tack Cykeln för att Du lyssnade & skrev!

Roffe H:
Bra låt!
Du skriver " värsta slaskisen" i så fall undrar man ju hur den kommer att låta när du hunnit jobbar lite mer med den? Gillar gitarrerna.  :)
mvh Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion