Forum > Demolåtar
Gurano & Rattlesnake - Rock Flum Ös
Gurano:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.08.2012, 00:46:40 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 30.08.2012, 00:14:08 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.08.2012, 00:03:30 ---Malande tuggande bas, yes. Gärna lite distad. :wub:
Snyggt intro där, gillart.
Några tankar. Körerna ger det här lite klassisk klang, så varför inte fortsätta på det spåret? A-temat (det som spelas av den renare gitarren vid 40s) skulle kunna dubbas en oktav upp av något annat instrument, glockenspiel kanske. Eller lyfta in orgeln igen?
Vid 104s skulle ett stick kunna komma, en helton upp. Då skulle tempodubbleringen bli ännu effektfullare.
--- Slut citat ---
Kul å tackar för tankarna. Ja kanske att lägga på ett instrument till en oktav upp är inte fel - ska fnula på det!
Kanske rent av att du vill lägga den malande basen Rattle :)
Gurano
--- Slut citat ---
Kan testa lite, men fundera lite på om det inte ska vara ett stick först så jag inte lägger bas mot fel grund. :)
--- Slut citat ---
Jo jag kan fundera på ett stick - ett lugnare parti då tror jag? Tar tag i det så fort jag får tillfälle
Så du kan ju fnula på en malande bas så länge - den går i 120 bpm. ... om du har förslag på ett stick så mottar jag det gärna (lite stiltje hör).
Höres
Gurano
Gurano:
--- Citat från: tigersoul skrivet 30.08.2012, 00:16:13 ---Cool o intressant sak! Jag tycker dock kanske snarare att körerna just känns som det som sticker ut i låten som lite avvikande mot det andra. Jag hade nog gjort något med dem i sådana fall för att få dem lite mer ihopsmält med det andra.
Instämmer om den tuggande basen, o kanske något ytterliggare, kan inte sätta fingret på vad!
Fränt o intressant!
--- Slut citat ---
Kul att du gillar. Jo körerna är lite utstickande - håller med, men för mig blir det mer spännande så - men kanske att man kan göra så att de smälter inte lite bättre - nu är de bara inlagda egentligen utan större mixning
Tack för tyck
Gurano
Fuzzbub:
Detta kan bli nåt Gurano! Tror att det någonstans ev. bara en enda gång skulle vara coolt med ett ackordsbyte. Sen måste du ordna skitigare trumljud. Ska följa denna! ;) /Fuzz
Gurano:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 30.08.2012, 09:28:55 ---Detta kan bli nåt Gurano! Tror att det någonstans ev. bara en enda gång skulle vara coolt med ett ackordsbyte. Sen måste du ordna skitigare trumljud. Ska följa denna! ;) /Fuzz
--- Slut citat ---
Jo denna kan bli nåt jämfört med allt annat jag gör :)
Måste jag lägga till ett tredje ackord! Hmmm det blir svårt :D
Nä skämt åsido fler ackord beställt och det kommer snart i ett stick
Tack för dina tankar
/Gurano
mahan:
Oukiki!
Du lixåm smått beställer ett o anat instrument sådär i smyg, nu kommer jag att "demolera" din låt... :)
Näemen en fet bas kan jag väl sätta in här eller ?
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida