Forum > Demolåtar

Gurano & Rattlesnake - Rock Flum Ös

(1/7) > >>

Gurano:
Haft denna liggande ett tag. Min tanke/plan är att lägga på en tuggande malande bas, men sedan vet jag inte hur man kan dra den vidare? Jag tar tacksamt emot råd och rön om vidare utveckling och om vad som man i dagsläget kan göra annorlunda.

/Gurano

Nu har Rattlesnake lagt bas (6 sep 2012):
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Flum_120BpmA.mp3[/mp3]

Rattlesnake:
Malande tuggande bas, yes. Gärna lite distad.  :wub:

Snyggt intro där, gillart.
Några tankar. Körerna ger det här lite klassisk klang, så varför inte fortsätta på det spåret? A-temat (det som spelas av den renare gitarren vid 40s) skulle kunna dubbas en oktav upp av något annat instrument, glockenspiel kanske. Eller lyfta in orgeln igen?

Vid 104s skulle ett stick kunna komma, en helton upp. Då skulle tempodubbleringen bli ännu effektfullare.

Gurano:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.08.2012, 00:03:30 ---Malande tuggande bas, yes. Gärna lite distad.  :wub:

Några tankar. Körerna ger det här lite klassisk klang, så varför inte fortsätta på det spåret? A-temat (det som spelas av den renare gitarren vid 40s) skulle kunna dubbas en oktav upp av något annat instrument, glockenspiel kanske. Eller lyfta in orgeln igen?

Vid 104s skulle ett stick kunna komma, en helton upp. Då skulle tempodubbleringen bli ännu effektfullare.

--- Slut citat ---
Kul å tackar för tankarna. Ja kanske att lägga på ett instrument till en oktav upp är inte fel - ska fnula på det!
Kanske rent av att du vill lägga den malande basen Rattle :)

Gurano

tigersoul:
Cool o intressant sak! Jag tycker dock kanske snarare att körerna just känns som det som sticker ut i låten som lite avvikande mot det andra. Jag hade nog gjort något med dem i sådana fall för att få dem lite mer ihopsmält med det andra.

Instämmer om den tuggande basen, o kanske något ytterliggare, kan inte sätta fingret på vad!

Fränt o intressant!

Rattlesnake:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.08.2012, 00:14:08 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.08.2012, 00:03:30 ---Malande tuggande bas, yes. Gärna lite distad.  :wub:

--- Slut citat ---
Kul å tackar för tankarna. Ja kanske att lägga på ett instrument till en oktav upp är inte fel - ska fnula på det!
Kanske rent av att du vill lägga den malande basen Rattle :)

Gurano

--- Slut citat ---
Kan testa lite, men fundera lite på om det inte ska vara ett stick först så jag inte lägger bas mot fel grund.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion