Forum > Färdiga produktioner

Onerous Task - Demonhead

(1/2) > >>

Fuzzlord:
LÅTNAMN: Demonhead
ARTIST/GRUPP: Onerous Task
GENRE: Hårdrock
LÅTLÄNGD:5:51
KOMPOSITÖR: Benny Moberg
PRODUCENT:Benny Moberg
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3

Som nykomling, iallafall i detta forum, ville jag presentera mig genom att slänga upp min senaste "visa"... :o
Kommentera gärna!

http://www.bennymoberg.com/Onerous Task - demonhead.mp3

Mer finns på: www.myspace.com/oneroustask

mahan:
HAllåou Demonhead!

Och välkommen till våran sandlåda :D Din "visa" gav ett väldigt positivt intryck över vad vi har att vänta i nära framtid. Snyggt arr, lir och mix, enda som lite sticker ut på minussidan för mig är wahwahgitarrsounden i början. Så kunde låten vara aningen kortare, händer lixåm inte tillräkligt för att hålla närmare 6 minuter, men håller gott o väl 4min.

Snyggt jobbat,  :)

h.  JOhan

Fuzzlord:
Tackar! Är det första riffet du tänker på ?
Har svårt att hålla låtar under 7-8 minuter, diggar det så skarpt själv, helst ska det vara ett 3 minuters parti med mellanspel, taktbyte och gärna mycket effekter och flumm  :P Denna blev inte så händelserik, men det fick bli som det blev ... ska bara fixa till pukorna som totalt försvann i mixen.
Tack!

mahan:

--- Citat från: Fuzzlord skrivet 04.07.2007, 21:24:50 ---Tackar! Är det första riffet du tänker på ?
Har svårt att hålla låtar under 7-8 minuter, diggar det så skarpt själv, helst ska det vara ett 3 minuters parti med mellanspel, taktbyte och gärna mycket effekter och flumm  :P Denna blev inte så händelserik, men det fick bli som det blev ... ska bara fixa till pukorna som totalt försvann i mixen.
Tack!

--- Slut citat ---

Jajjamensan, första riffen,
klarar man sig över den så går resten av bara farten :lol: :D
Snyggt jobbar i varje fall!

h. JOhan

DåligtGehör:
Groovy hårdrock med segslitande riffande varma gitarrer är skönt.

En hel del bra fills på trummorna med crasharna låter inte så bra alltid. Lite för högt och ljudet på särskilt den till vänster är inte jätteroligt. Dämpa och minska lite grann - på en hel del på vissa ställen - då dessa tar överhand tyvärr.

Ljudet är lite instängt men känslan är det inget fel på!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion