Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Girly - From My Heart

<< < (6/7) > >>

Wernborg:
Tant Fransa uppfann ordet va?

HasseFX:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.08.2012, 23:04:17 ---Ang. mupptrixeri http://wiki.kontrollrummet.com/Mupptrixa   :lol:

--- Slut citat ---

:unsure:

Rattlesnake:
Tycker också låten är värd en bättre mix. Mycket fint sjunget men i min värld är sångspåret överkomprimerat, vilket hörs på s-ljuden som går mot läsp och nån slags dist i övertonerna. Radioreklamsjukan.

Tycker det låter som något som brusar mot slutet, som försvinner när någon sekund återstår av låten. Kören som har något väsande ljud kanske? Låter lite skumt på något sätt.

Clemens:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.08.2012, 20:53:16 ---Nej härifrån med, både för din och Girlys skull det är för mycket märkligt med mixen. Lägg lite mer tid på den istället DET är den värd.

--- Slut citat ---

Okidoki!  :)

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.08.2012, 23:04:17 ---Snyggt och stämmningsfullt. Väldigt bra sjunget. Lite kritik till C är att jag tycker i vanliga fall att snygga synthljud, pads mm är en av dina stora styrkor, det i kombination med bra låtsnickeri som du också är grym på, är alltid en vinnare. Men här tycker jag det nästan känns som om du tagit den lätta vägen. Pianot är som många nämnt inte jättesnyggt alla gånger, ljudet låter lite "Casio", vilket kan vara coolt i rätt sammanhang men kanske inte här och även som nämns lite konstiga avhuggna toner. Arret är annars mycket vackert och sparsmakat.
För mycket reverb/delay på sången där det endast är piano och sång, när stråkarna kommer in så passar sångeffekterna bättre. Svengelskan köper jag med hull och hår, du får den att låta "charmig". Så än en gång otroligt bra sjunget, men lite slarvigt proddat/spelat. Frågan om den kan passera på ett album? Visst kan det det, detaljerna som nämnts i mitt och andras inlägg ovan är just bara detaljer som inte många andra antagligen skulle reagera på. Dock.....så ska du/ni själva lyssna och stå ut med detaljerna när det väl blivit ett album, och frågan är väl om du/ni kommer ångra er sen att ni lät det passera. Jag vet själv hur jäkla irriterande sånt kan vara  :)

Girly: Ang. mupptrixeri http://wiki.kontrollrummet.com/Mupptrixa   :lol:

Micke

--- Slut citat ---

Kanske tog den lätta vägen, men tror att bara piano och strings är rätta vägen för denna, Visst, slängde nog ihop allt ganska snabbt och den kanske kräver lite mer finess, Hmmm.... blir väl en runda till då :D     

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion