Forum > Demolåtar

Thunder Eddi & MaxB och Cykeln

<< < (4/9) > >>

equality:
Natt-Wattig-Vag-Dagig låt som sagt. Tight, bra lir. Gott att höra din vox så här tydlig och kul viskkör. Mer reverb där men det är ju en hel kvar fram till mixen menar jag.

hogge:
Kan bara hålla med övriga här om Dag Vag referenserna, och den "bumliga" basen.. Den låter inte alls bra, men i övrigt så gav detta en del flashbacks till tiden då man var ung & vacker  :P
Lattjo låt.. Jobba på..

MaxB:
Tack Eq och Hogge. Jag gungar ofta tillbaka Dag Vag som fick mig att dansa på musikfester. Kenny är en inspirationskälla på flera sätt och Stig Vig fick till det bra med sitt spel. Har nu testat annat basspel och gjort en fil med ny bas, nytt piano som båda baserar sig på den nya uppbyggnaden av låten (här nedanför). Hoppas snart (allt är relativt  B)) lägga nya komp och lead-gitarrspår samt körstämmor. Men annat engagemang kommande helger, bromsar det här projektet tyvärr.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/SvartMateria_EddiMaxB_upplagg.mp3[/mp3]
Flyttat texten till nyare inlägg.

Eddi:
Jamenvisst det där bygger vi på - skickar du nån/några filer så funderar jag på leaden där - sen får vi se hur vi pusslar ihop det hela. Basen var påträngande men bra - kan man säga så?

Tokai:
Tycker kompet låter övertygande. Bra driv. Bra ljud också. Och sången ligger rätt framme.
Men gillar inte när gitarren, som låter som pissförbannad mygga som inte hittar nåt blod att suga i sig, kommer in. Spelet är det väl inget fel på men ...
 Men om texten har att  göra med universums oförklarliga gåtor (inte svart men mörk materia) så vet jag inte var åskan kommer in. Men who cares?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion