Forum > Färdiga produktioner

pxm - "The Mathilda Blues".

(1/2) > >>

pxm:
Nu är den färdig.
Lade på litet congas, hammond och vox.... :lol: :lol: :lol:
Brukar jag aldrig göra men jag tycker att det passade på den här.....

Vill gärna veta vad ni gillar den färdiga versionen.....

Fridens.......

Gurano:

--- Citat från: pxm skrivet 25.08.2012, 16:56:57 ---Nu är den färdig.
Lade på litet congas, hammond och vox.... :lol: :lol: :lol:
Brukar jag aldrig göra men jag tycker att det passade på den här.....

Vill gärna veta vad ni gillar den färdiga versionen.....

Fridens.......

--- Slut citat ---
För mig låter det för instängt - släpp ut instrumenten så blir det bättre - en av dina bättre bluesar, men det behöver hända något mera för att hålla intresset vid liv!
Det finns nåt knaster med som återkommer regelmässigt - troligen en loop du använder där det finns med.

Gurano

tigersoul:
Är det bara jag som hör congas i ganska brutal otakt med de övriga instrumenten? Håller i övrigt med om att det låter som instrumenten står i ett rum o spelar med dörrn på glänt o "micken" utanför. Det mullrar o låter lite konstigt också o det här "pe-ti-cha" ljudet förstår jag inte riktigt poängen med? kanske om det infann sig ungefär en 1/4 så ofta som nu. Känns som jag sågar så hårt här att jag kanske missuppfattat hela grejen o så kanske det är? vad vet jag ;)

Gitarrspelet som sådant däremot är det väl inga fel på, du kan ju lira! sköna toner, men förpackningen runtom är i mina öron inte optimal för att lyfta fram detta.

Gurano:
Det är brukligt att ge respons på kommentarer...så...?

Eddi:

--- Citat från: tigersoul skrivet 25.08.2012, 18:54:09 ---Är det bara jag som hör congas i ganska brutal otakt med de övriga instrumenten? Håller i övrigt med om att det låter som instrumenten står i ett rum o spelar med dörrn på glänt o "micken" utanför. Det mullrar o låter lite konstigt också o det här "pe-ti-cha" ljudet förstår jag inte riktigt poängen med? kanske om det infann sig ungefär en 1/4 så ofta som nu. Känns som jag sågar så hårt här att jag kanske missuppfattat hela grejen o så kanske det är? vad vet jag ;)

Gitarrspelet som sådant däremot är det väl inga fel på, du kan ju lira! sköna toner, men förpackningen runtom är i mina öron inte optimal för att lyfta fram detta.

--- Slut citat ---

Jorå jag har också klagat på congasen
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=31218.msg225544;topicseen#new

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion