Forum > Färdiga produktioner

aROCKER_Blind frustration

<< < (5/8) > >>

aROCKER:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 03.09.2012, 00:56:34 ---Detta blev ju kalas! Riktigt skön låt. Det var ett sant nöje att få bidra till denna!  ;)

--- Slut citat ---
Tack för hjälp...gitarristen fick bånge när han hörde det underbara hammondliret...klockrent.

Roffe H:

--- Citat från: aROCKER skrivet 05.09.2012, 13:29:25 ---
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 03.09.2012, 00:56:34 ---Detta blev ju kalas! Riktigt skön låt. Det var ett sant nöje att få bidra till denna!  ;)

--- Slut citat ---
Tack för hjälp...gitarristen fick bånge när han hörde det underbara hammondliret...klockrent.

--- Slut citat ---

Det där med "bånge" lät härligt!   B) Ja, varför inte. Låten är superbra. Fin dynamik, det är inte alltid man träffar på detta, ofta kan tunga låtar bli rätt jämntjocka, men inte här.
Växling mellan olika tempot, sååå bra! Lite "Beatles trick" i början. Brukar inte J. Lennon gilla och sjunga några strofer med skruvad sångmick...
En gammal jazz-råtta som jag är kanske inte riktigt hänger med...men det är bara så bra! Jag gilar när det är tungt och samtidigt svänger... det är väl det som är grejen?

mvh Roffe H  :D

MaxB:
Sitter riktigt fint på en fredagskväll till maten!  :P
Bra hantverk det här. Roligt att höra hur dynamiskt och händelserikt det blir då rätt folk gör saker tillsammans.

aROCKER:
Harmonica Mike
Roffe
Jocke
MaxB

Tack för trevlig kritik, vad kul att denna gick hem...den känns ju som ett monster minns när vi pusslade ihop den att vi tänkte sätta den live...men vi träffas för sällan för att ödsla tid.
Delar av den fanns sedan tidigare samarbeten och sedan satte vi ihop den på samma kväll och då sätter han leadgitarr så jag kan följa låten i ett klick...efter det så börjar kakan byggas.
Jag vet ju nu vilka runt omkring mig som kan leverera det jag söker så...jag är grymt tacksam över denna "vänskap" via forum-musicerande (hur fan stavas det!?)

Nästa pryl är redan klar men jag har fastnad i den enkelhet den har...den låter för banalt i mina öron medans domflesta tycker den är jättebra...hm, låter som I love Rock n Roll med Joan Jett förutom att jag sjunger utan den kuk som hon har men jag skulle ha haft..hm, hur blev det där nudå!? :-)

CunningCode:
Aaargh, så jävla bra. Önskar att jag kunde få ut dina alster till fler personer på något sätt, de förtjänar spridning. Tiopoängare!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion