Forum > Demolåtar
Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!
tigersoul:
Vilken plugg är det du använder benämnd som ADT, jag antar det bara betyder automatic doubling track, men vilken plug? :P
Asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.08.2012, 01:00:21 ---Jag gillar den här jättemycket som den är, i ursprungsversionen. Tycker ADT funkar perfekt för att få den lite flummig lite åt "I'm only sleeping". Sedan hör jag inte så mycket Beatles i denna, körerna är ju så snygga så de skulle kunna vara hämtade från CSN&Y.
Synd på smackeriet där vid 127s och lite framåt, men annars tycker jag inte att det stör. Ska man vara så petig så är det lite för mjuka uttalet av bokstaven "t" lite värre att förlika sig med, tycker jag.
Sa jag att jag älskar hur du växlar harmonierna lite oförutsägbart i dina engelska alster? Den här var inget undantag. :wub:
--- Slut citat ---
Jag tycker också ADT-pluggen fyller ut bra! Men det verkar som att det kan bli lite biljud ibland....
Vad gäller körerna önskar man att man kunde komma upp till Graham Nash's höga stämma, eller komma i närheten av någon
av dom andras i CSN&Y också för den delen.... Deras stämsång har jag som förebild före Beatles faktiskt.
Jag har försökt rensa "smackandet", men ibland ligger det i sången och går inte att få bort utan att sjunga om.
Mjuka t:n var nog första gången jag har hört! :) Ska kolla det!
Jag försöker alltid hitta spännande harmoniföljder, så har jag lyckats någorlunda här är jag nöjd! :)
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 30.08.2012, 12:40:59 ---Vilken plugg är det du använder benämnd som ADT, jag antar det bara betyder automatic doubling track, men vilken plug? :P
--- Slut citat ---
Det var ett tips från Jonnerstone. Här är länken:
http://www.vacuumsound.de/plugins.html
/Asti
Eddi:
Snygga virvlar var det här som passar väldigt bra till den här låten. Stylish :)
MaxB:
Trevligt med trummorna i låten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida