Forum > Demolåtar

Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!

<< < (6/12) > >>

Larsson:
superfin låt, gillar den lite mörka känslan i den

håller med equality om körerna
tror att de skulle kunna sätta sig bättre med lite reverb

jag hade velat rida volymregeln på leaden & hållt volymen precis så starkt att man precis kan urskilja vad som sjungs
men inte mer.. alltså lite lägre en nu
det känns som att den ligger nästan lite separerad från gitarrerna
eller om gitarrerna skulle tas upp lite.. hmm

fast dessa tips är ju bara min smak
det låter finfint som det är.. väldans bra fakriskt
om både framförande & ljud

den växer för var varv! :)

/Larsson

Roffe H:
Hej Asti

Fin låt du gjort, sången och stämmorna är kanon. Du har redan fått många goda råd, så det hoppar jag. Ville bara säga att jag gillar...  :)

mvh Roffe H

equality:
Diggar denna stenhårt. Vore kul att få prova på en re-mix om du tillåter?  :rolleyes: Jag har nosat lite på några pluggar jag inte använt tidigare. Svårt med tid nu i veckan men till helgen kanske?  :)

Asti:
tigersoul - OK, trodde det var den du menade. Ja, vi får se vad det blir i slutändan....
Larsson - Kul att du gillar! Ska testa lite mer reverb på körerna. Kanske har du rätt i
             att leadsången är för stark.....får nog testa att dra ner den lite också.
             Skönt att den håller för mer än en lyssning!
Roffe H - Roligt att höra att du gillar låten, speciellt då sången och stämsången!
equality - Vad kul! Naturligtvis får du gärna göra det om du vill! Jag PM:ar.

Stort tack för era synpunkter! Härlig respons jag fått på denna!
/Asti

Rattlesnake:
Jag gillar den här jättemycket som den är, i ursprungsversionen. Tycker ADT funkar perfekt för att få den lite flummig lite åt "I'm only sleeping". Sedan hör jag inte så mycket Beatles i denna, körerna är ju så snygga så de skulle kunna vara hämtade från CSN&Y.
Synd på smackeriet där vid 127s och lite framåt, men annars tycker jag inte att det stör. Ska man vara så petig så är det lite för mjuka uttalet av bokstaven "t" lite värre att förlika sig med, tycker jag.

Sa jag att jag älskar hur du växlar harmonierna lite oförutsägbart i dina engelska alster? Den här var inget undantag.  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion