Forum > Demolåtar

MaxB - You are leaving

<< < (2/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.08.2012, 22:54:55 ---Väldigt fin låt. Mycket bra.

Helt ok sjunget, men arret faller mig inte alls i smaken. Pianot är alldeles för styltigt och otajt. Det låter inget vidare med pianobasen heller. Gitarren tror jag inte ska spela ackord på det viset. Hellre nåt plock/fingerspel. Herre jösses, mellotronen var nog det som funkade bäst i arret.

Jag tror att hela uppbyggnaden av detta verk borde vara mer ambient. Mer rymd. Stora klanger med långa delay och reverb på elgitarr. Inte mycket spelat, men mycket sound om du förstår. Mellotron kanske till och med kan funka, men hellre en skön analog pad.

Pianot funkar nog om du skalar bort det basigaste registret och ersätter med mjuk elbas eller bandlös om du har känn på nån som hanterar det. Pianot behöver också korrigeras avseende timing.

Mina tips innebär i stort sett gör om gör rätt om du tar det till dig, men påminner igen om att jag tyckte låten var väldigt bra och jag tycker den förtjänar bättre.

--- Slut citat ---

Ett problem nuförtiden är att både jag och andra (med all rätt) förväntar sig mer av mig - bättre spel, arr och timing. Trots det märker jag att jag inte hinner, utan det blir hastigt, hafsigt skapande, då jag får tid över. Det är synd men samtidigt ett faktum. Piano är jag faktiskt lycklig att jag kan få att låta så här! Men de som kan spela piano hör ju att det inte är bra eller i alla fall går att spela mycket bättre, på alla sätt.

Gitarr borde jag däremot kunna hantera så det tillfredsställer även dig, så den får jag fixa.
Mellotron -> Wernborg -> kan funka  :o
Jag tycker dina förslag låter bra och en ny version av låten borde ta till sig dessa goda ambient-tips. Får se när jag kan göra det, den förtjänar det bästa av de bästa!  ;)

MaxB:

--- Citat från: Girly skrivet 23.08.2012, 23:49:38 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 23.08.2012, 22:20:09 ---I maj 2012 hittade jag på ett pianostycke som jag gillar mycket. Girly hjälpte mig att skriva delar av texten men hon hittade inte sångläget i låten så jag la även beslag på all sång. På något sätt ska väl texten ändras, så att det inte är två olika människor, som berättar sina olika sidor av ett avsked.

--- Slut citat ---
...va tusan... här hotta' man upp den och du nobba'  :lol:
can't please everyone  :P
 :D Lena

--- Slut citat ---

Men du 'rå?  :wub:
Tänk om jag skulle få tid att komma igång med gitarrkompet på "Little baby girl" nångång.
Tror inte världen har hört den...  B)

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.08.2012, 11:48:58 ---Piano är jag faktiskt lycklig att jag kan få att låta så här! Men de som kan spela piano hör ju att det inte är bra eller i alla fall går att spela mycket bättre, på alla sätt.
--- Slut citat ---
Om du spelat efter klick så är det ju lätt ordnat att tajta upp det i alla fall.

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 24.08.2012, 14:12:52 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 24.08.2012, 11:48:58 ---Piano är jag faktiskt lycklig att jag kan få att låta så här! Men de som kan spela piano hör ju att det inte är bra eller i alla fall går att spela mycket bättre, på alla sätt.
--- Slut citat ---
Om du spelat efter klick så är det ju lätt ordnat att tajta upp det i alla fall.

--- Slut citat ---

Absolut. Tror till och med att jag idag kan spela det tajtare på pianot hemma. Men, jag fixar inte att spela pianot och sjunga samtidigt! Jag kan ju egentligen inte spela piano (noter till Gubben Noak kunde jag i fjärde klass) utan har till husbehov själv lärt mig ta ut de vanligaste ackorden på lite olika ställen. Med hjälp av datorn kan jag sen korrigera lite här och där.

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.08.2012, 11:07:10 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 23.08.2012, 22:45:29 ---...tycker jag du i första hand ska kolla efter en annan sångpartner faktiskt istället för att "slakta loss" på låten. Kan nästan höra min vän Anitas röst på den här låten faktiskt.

--- Slut citat ---

Jag det finns saker att göra beroende på vilken vändning låten ska ta.
Finns det intresse och du kan leverera skulle det vara intressant att få höra en sväng (2:a versen) med Anita. Vill du, vill hon? Säg till om ni vill ha något av mig. Den finns i en osjungen version i den här filmen:

--- Slut citat ---

- Fick lite panik här insåg att jag pillat bort inställningen att få besked om inlägg på trådar man svarat så nu sitter jag här o undrar vad allt jag missat, raffsar runt i vild panik :P ok inte riktigt så men nästan haha!

Jag ska kolla med henne nästa helg när hon kommer hit, jag spelar upp låten visar henne texten o ser om hon är sugen! Är hon det kanske, jag säger bara kanske, vi hinner spela in något då på helgen. Det är stort kanske för hon kommer hit för en tillställning snarare än att sjunga så det är inte så mycket tid att prata om. Har hon lust så kan jag spela in henne iaf här inga problem! Finns låten osjungen i videon behöver jag nog inget mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion