Kontrollrummet

deadbeat / Compute: I Get Around

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
LÅTNAMN: I Get Around
ARTIST/GRUPP: deadbeat / Compute
GENRE: Electropopsynth   ;)
LÅTLÄNGD: 3:54
KOMPOSITÖR: deadbeat
PRODUCENT: deadbeat
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: Soundcloud

« Senast ändrad: 10.09.2012, 00:53:23 by deadbeat »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou deadbeat!
Har inte träffat på dina/era låtar tidigare så känns gott med nya vindar för mig. Låten gillas, händer kanske inte så mycket men du/ni har lyckats väl med arret och fått in många små greijer som gör att man hålls med. Sångaren har en härlig röst och dessutom ett härligt grepp om låten, väldigt proffsigt gjort.
Hoppas på mera av detta, bra jobbat!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
För mycket reverb på sången, o lite diskantigt på sångspåret kanske? tror dock att en nedragning av reverbet kommer ta bort känslan av för mkt diskant, möjligen kan du sänka diskanten på just reverb returen helt enkelt tror det ligger mest där i. Sången är också lite otydlig o svag stundtals, lite mer kompression skulle kanske vara allt som behövs eller någon envelope.

Annars inga fel, lite händelselöst kanske?
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Ja, det var värst vad det väste. Jag bytte ut den mot en lite mjukare version :)
Och tack :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har endast lyssnat på den senaste och spontant säger jag att tjejens röst är klart sensuell samt att det saknas bas i början kan bli nriktigt bra det här......
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Tack Eddi.
Fast nån bas i början blir det inte. Det är alldeles för mycket grejer där redan ;)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hallå deadbeat

Schyst låt, fin sång (håller med Eddi, sensuellt) Är helt lost när det gäller musikstilen, men det låter bra i mina öron. Fin-fint arr och elegant kompostion.

Gillar...mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Nu låter vocals klart bättre, kanske kunde du försöka limma in dem i musikbädden lite mer, detta är främst dock ett behov innan refrängen då det fyller ut bra ändå. Har du lagt highpassen lite högt också kanske? Skulle gärna höra lite mer kropp i rösten. Annars låter det riktigt bra nu och jag saknar personligen inte någon bas i början, inte i den här genren. Vi är nog få här (inkl mig själv) som har någon större vana vid den här genren vad det nu beror på. Jag co-producerar electro ibland men det är sällsynt även för mig.

/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se