Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - A Bossa Da Noite

(1/3) > >>

Roffe H:
A Bossa Da Noite, version 4
Förhoppningsvis, ännu bättre ljudbild på rubbet. Vi har lyssnat på alla era goda råd och provar att lägga upp en ny version med starkare bakgrund och sång samt nerdragna saxar. Tror det blev bättre. En ny kortare version med mindre sax och mera sång.

LÅTNAMN: A Bossa Da Noite
ARTIST: Roffe & Marruschkka
GENRE: Jazz/Bossa
LÅTLÄNGD: 3:36
KOMPOSITÖR: Roffe H
MEDVERKANDE: Roffe H (sax & bakgrundskomp), Marruschkka (sång), Dividend (mixning)
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

Marruschkka:
Så bra det blev, nu är ljudbilden så mycket bättre och mer sång.

Kul :rolleyes:

Kan det förbättras mer, undras?

/Marre

Harmonica mike:
Kanske något högt saxlir,resten av "bandet" kommer lite i skymundan..Sen skulle kanske lite text göra sig fint,läckert med Maria men några textstrofer skulle lyfta det hela ett par meter till..Nu skrev jag efter att ha lyssnat i cirka 40 sek så det kanske kom text efter det  :wacko:

Nåväl,snyggt jobbat så här långt - nu skall jag lyssna på resten.
Mike

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.08.2012, 11:03:49 ---Kanske något högt saxlir,resten av "bandet" kommer lite i skymundan..Sen skulle kanske lite text göra sig fint,läckert med Maria men några textstrofer skulle lyfta det hela ett par meter till..Nu skrev jag efter att ha lyssnat i cirka 40 sek så det kanske kom text efter det  :wacko:

Nåväl,snyggt jobbat så här långt - nu skall jag lyssna på resten.
Mike

--- Slut citat ---

Där är det jag tänkte på vid snabb lyssning i morse. Sången skulle behöva säga mer (text).
Sången ligger för lågt i bakgrunden - ge sången bättre volym då den har något att säga (text).

bjurte:
Jag håller med Mike.. Kompet ligger väldigt långt bak..
Ang. sången låter det skitbra så fort Maria öppnar spjällen lite,dom andra partierna blir lite för överkörda s.a.s...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion