Kontrollrummet

Roffe H - A Bossa Da Noite

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
A Bossa Da Noite, version 4
Förhoppningsvis, ännu bättre ljudbild på rubbet. Vi har lyssnat på alla era goda råd och provar att lägga upp en ny version med starkare bakgrund och sång samt nerdragna saxar. Tror det blev bättre. En ny kortare version med mindre sax och mera sång.

LÅTNAMN: A Bossa Da Noite
ARTIST: Roffe & Marruschkka
GENRE: Jazz/Bossa
LÅTLÄNGD: 3:36
KOMPOSITÖR: Roffe H
MEDVERKANDE: Roffe H (sax & bakgrundskomp), Marruschkka (sång), Dividend (mixning)
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 20.09.2012, 14:37:52 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Så bra det blev, nu är ljudbilden så mycket bättre och mer sång.

Kul :rolleyes:

Kan det förbättras mer, undras?

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kanske något högt saxlir,resten av "bandet" kommer lite i skymundan..Sen skulle kanske lite text göra sig fint,läckert med Maria men några textstrofer skulle lyfta det hela ett par meter till..Nu skrev jag efter att ha lyssnat i cirka 40 sek så det kanske kom text efter det  :wacko:

Nåväl,snyggt jobbat så här långt - nu skall jag lyssna på resten.
Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kanske något högt saxlir,resten av "bandet" kommer lite i skymundan..Sen skulle kanske lite text göra sig fint,läckert med Maria men några textstrofer skulle lyfta det hela ett par meter till..Nu skrev jag efter att ha lyssnat i cirka 40 sek så det kanske kom text efter det  :wacko:

Nåväl,snyggt jobbat så här långt - nu skall jag lyssna på resten.
Mike

Där är det jag tänkte på vid snabb lyssning i morse. Sången skulle behöva säga mer (text).
Sången ligger för lågt i bakgrunden - ge sången bättre volym då den har något att säga (text).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jag håller med Mike.. Kompet ligger väldigt långt bak..
Ang. sången låter det skitbra så fort Maria öppnar spjällen lite,dom andra partierna blir lite för överkörda s.a.s...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Kanske något högt saxlir,resten av "bandet" kommer lite i skymundan..Sen skulle kanske lite text göra sig fint,läckert med Maria men några textstrofer skulle lyfta det hela ett par meter till..Nu skrev jag efter att ha lyssnat i cirka 40 sek så det kanske kom text efter det  :wacko:

Nåväl,snyggt jobbat så här långt - nu skall jag lyssna på resten.
Mike

 :huh: :P Och jag som gillar att få göra en bipedibop-sång här..lite á la Astrid Gilberto, så tänkte jag när jag sjöng in, som ett komplement/ i samspel med saxen, ja så var tanken då. Mike, jag uppskattar alltid dina synpunkter men i det här fallet känns det ju bra som det är :wacko: :unsure: ;)  Kanske det kommer nån text nån gång i framtiden, men har iaf ingen klar sådan. Tack för att du gillar oxå!
Jag håller med Mike.. Kompet ligger väldigt långt bak..
Ang. sången låter det skitbra så fort Maria öppnar spjällen lite,dom andra partierna blir lite för överkörda s.a.s...
Hoppas jag inte kört över hela alltet då ;)..jag bygger upp det hela..för att sen storma saxen mot slutet...haha..blev rätt snyggt ändå :D

Tack för att du gillar, sen får Roffe svara för sej själv!! Men vet ju att han kan tänka sej att höja upp bakgrundskompet, så det kan komma mera.

Älskar sån här soft musik-oxå :)

Tack oxå MaxB, förstår hur du tänker ändå!

/Marre
« Senast ändrad: 23.08.2012, 21:33:21 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
He-he,jag menar att sången blir överkörd där du sjunger lite 'tystare',inte tvärsom.. :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ny version av Bossan.

Förhoppningsvis, ännu bättre ljudbild på rubbet. Vi har lyssnat på alla era goda råd och provar att lägga upp en ny version med starkare bakgrund och sång samt nerdragna saxar. Tycker det blev bättre. Men texten får vänta...

mvh Roffe H.   :)

« Senast ändrad: 24.08.2012, 10:31:22 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
He-he,jag menar att sången blir överkörd där du sjunger lite 'tystare',inte tvärsom.. :D

Okejdåra :D

Nu blev det nog bättre, saxen ned, kompet upp och sången komprimerad.

Funkar nu då? :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En ny version av "A Bossa Da Noite" med Marruschkka på sång. Denna version är kanske lite mer lyssnarvänlig. Kortare, mer sång och mindre sax.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
 :D

Bättre! Min ordlösa sång må förbli, men kanske jag kommer på något på spanska eller portugisiska framöver ;)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja nu låter det riktigt småmysigt det här.

Allt klaffade bättre då volymerna korrigerades.Text och text,nu sållar jag mig till Marias linje,det behövs inte  :)

Bra det här och lite småmysigt som sagt.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Då låten drar igång låter det som man kliver in på jazzklubben 'over there' - skön känsla!
Härligt spel på saxofonen. Sången skulle behöva pitchas eller autotune:as på några ställen.
Härlig stämning - låter som det spelas framåt småtimmarna!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mike: Roligt att du gillar, småmysigt lite då och då är väl inte helt fel.  :)

Max: Absolut småtimmar och en inrökt jazzklubb är helt rätt ...det där med att pitcha sången osv. kanske är något för Marre att dona med om hon tycker det låter som en bra ide. Jag har inga tekniker för det, vi får låta frågan gå vidare.  B)

mvh Roffe H 
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ja nu låter det riktigt småmysigt det här.

Allt klaffade bättre då volymerna korrigerades.Text och text,nu sållar jag mig till Marias linje,det behövs inte  :)

Bra det här och lite småmysigt som sagt.

Mike

Vad roligt att du håller med om Astrud Gilberto-konceptet, dvs ordlös sång på den här fina bossan!Tack Mike :D
Då låten drar igång låter det som man kliver in på jazzklubben 'over there' - skön känsla!
Härligt spel på saxofonen. Sången skulle behöva pitchas eller autotune:as på några ställen.
Härlig stämning - låter som det spelas framåt småtimmarna!  :wub:
Framåt småtimmarna..med lite lagom småpackad sång ;) :lol:

Nej, skämt åsido, jag jobbade en del med den här låten, där avsikten var att få in några glissandon som brasse-tjejerna brukar göra, det var rätt svårt att få till dem, så jag avstår nog från att göra något åt dem.
Är rätt nöjd med den här ändå :D
Tack för fina synpunkter Maxan!

Roffe:tack för trevligt samarbete, det här var skoj!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan