Forum > Demolåtar

Gurano - Augustisång

<< < (2/5) > >>

Dividend:
Tror också Hmike hade passat på den här.

Stör mig inte på några övergångar och bryggor, själv huvudriffet är ju dock rätt standard. Bluesigt och Hmike-igt. Munspel?

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.08.2012, 12:40:21 ---delete 33-39 sekunder
Det är skönt då du vid 32 går upp till det tredje "skomakarackordet" men där propagerar jag å det starkaste för att du ska vara tyst en stund innan du tassar tillbaka till början med grundackorden igen. Inte låta resten av ackorden i slutet på den där svängen vara med alls. Då når du en dynamik som är bra. Förstår du hur jag menar? Du tycker naturligtvis min idé är så bra att du testar en verre med det, eller hur? Trynorgel lät som ett bra komplement här!

--- Slut citat ---
Jo jag förstår hur du menar, men i dagsläget tror jag inte att ett sådant "stopp" gör min låt bättre...men man ska aldrig säga aldrig. Ska ta det i övervägande. Jag har en slags orgel precis i början - typ 8 sekunder in, ursprungsplanen är att en orgel ska dyka upp på några ställen, beroende på var det blir sång - om det blir sång vill säga. Men om HM tar sig an denna idé så blir det säkert munorgel oxå, vilket bara skulle lyfta idén :)

--- Citat från: Dividend skrivet 22.08.2012, 12:43:20 ---Tror också Hmike hade passat på den här.
Stör mig inte på några övergångar och bryggor, själv huvudriffet är ju dock rätt standard. Bluesigt och Hmike-igt. Munspel?

--- Slut citat ---
Vi får hålla tummarna att HM har tid och vill, men annars hoppas jag att någon annan vill sjunga - för utan sång blir den...som du säger standardbluesig/rockig i mina öron.

Tack för era tankar
Gurano

Harmonica mike:
Jag tror också att jag passar på den här  :lol:

Vi får se då jag får en lucka,lite munspel sätter jag snabbt men det är värre med texteriet..

Mike

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 22.08.2012, 13:21:46 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 22.08.2012, 12:40:21 ---delete 33-39 sekunder
Det är skönt då du vid 32 går upp till det tredje "skomakarackordet" men där propagerar jag å det starkaste för att du ska vara tyst en stund innan du tassar tillbaka till början med grundackorden igen. Inte låta resten av ackorden i slutet på den där svängen vara med alls. Då når du en dynamik som är bra. Förstår du hur jag menar? Du tycker naturligtvis min idé är så bra att du testar en verre med det, eller hur? Trynorgel lät som ett bra komplement här!

--- Slut citat ---
Jo jag förstår hur du menar, men i dagsläget tror jag inte att ett sådant "stopp" gör min låt bättre...

--- Slut citat ---

Jo!
Prova och visa att du kan - så får jag höra hur det blir!  B)

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.08.2012, 11:16:46 ---Jag tror också att jag passar på den här  :lol:

Vi får se då jag får en lucka,lite munspel sätter jag snabbt men det är värre med texteriet..

Mike

--- Slut citat ---
Om jag tar på mig att skriva en text då?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion