Forum > Demolåtar

Roffe H - JAZZ(T)4FUN

<< < (5/7) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 20.08.2012, 19:34:06 ---Avkopplande och skönt att lyssna på, men lite mer variation skulle absolut förstärka!
Lägg lite sång, du sjunger ju bra. Varva sång och sax. Sången ska vara mjuk och nära,
tycker jag.
/Asti

--- Slut citat ---

Hallå Asti

Tack för dina synpunkter. Det var väl tänkt som en saxlåt, får fundera på det där med mer variation. Sång vetesjutton, då måste man ju ha något att sjunga om (textide) och något sådant finns inte (för tillfället). Men tack ändå för att du tycker min sång är ok

mvh Roffe H  :)

aROCKER:
Hej!
Trevlig låtsnutt...Han är min soldat var en rolig "vink".
Kan tycka att du bör få bort klaffljuden i mickningen och sedan har du inte riktigt saxofonlungor...tonen orkar inte helt.
Men på nåt vis så känns det skönt om saxen inte var för "tryckig" heller. Sedan är det som om röret "tjicksar" för dig eller vad farsan brukar kalla det (gammal jazzsaxofonist)...det liksom är på väg att nypa.

Kul att höra detta med pxm på gitarr...och skön ljudbild som sagt.

Roffe H:

--- Citat från: aROCKER skrivet 21.08.2012, 10:16:35 ---Hej!
Trevlig låtsnutt...Han är min soldat var en rolig "vink".
Kan tycka att du bör få bort klaffljuden i mickningen och sedan har du inte riktigt saxofonlungor...tonen orkar inte helt.
Men på nåt vis så känns det skönt om saxen inte var för "tryckig" heller. Sedan är det som om röret "tjicksar" för dig eller vad farsan brukar kalla det (gammal jazzsaxofonist)...det liksom är på väg att nypa.

Kul att höra detta med pxm på gitarr...och skön ljudbild som sagt.

--- Slut citat ---

Hallå aROCKER

Tack för dina synpunkter, alltid värdefullt...ska se vad jag kan göra åt flåset, skall lyssna efter "tjicks". Tanken är annars med tonen är att inte blåsa för hårt utan försöka få en mjuk, varm ton liksom.

mvh Roffe H  :)

aROCKER:
Ja, precis som jag skrev...skönt att inte saxen trycker på heller...nämen detta är coolt, kör på.

Dividend:
Jämntjockt? Nja, du skulle kunna förtydliga dynamiken, men det innebär ju att du måste göra ingrepp i kompet som kanske är bökigt med BiB. Men det är trevligt folkmusikigt (som i den förra jag hörde) men förankrat i jazz. Vet inte vilken fras du citerade :) men det låter definitivt inte stulet, kanske bara lite "standard".

Skön loungemusik.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion