Forum > Demolåtar
Tigersoul - Fields of defeat
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.08.2012, 08:27:05 ---Ja. Va ere? :lol:
--- Slut citat ---
Haha don't play hard to get! ;)
Rattlesnake:
Trevlig! Bra spelad och inspelad, sången lider som sagt av uttalet men är annars behaglig att lyssna på. Jag får inga associationer till någon annan låt, vilket är ovanligt med tanke på att ackorden är ganska vanliga. Sticket funkar kanon, riktigt bra.
Men det känns mest som en demo mest gjord för att dokumentera text, melodi och ackord. Jag kan tänka mig denna i en helt annan version, som episk rock eller tungt elektronisk.
tigersoul:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.08.2012, 23:52:25 ---Trevlig! Bra spelad och inspelad, sången lider som sagt av uttalet men är annars behaglig att lyssna på. Jag får inga associationer till någon annan låt, vilket är ovanligt med tanke på att ackorden är ganska vanliga. Sticket funkar kanon, riktigt bra.
Men det känns mest som en demo mest gjord för att dokumentera text, melodi och ackord. Jag kan tänka mig denna i en helt annan version, som episk rock eller tungt elektronisk.
--- Slut citat ---
Intressant kommentar ang arr. Jag har nämligen ingen aning alls om arr'et. Jag började med tanken att det skulle vara rätt lätt o luftigt o ganska akustiskt. Där stannade tankarna för allt jag testat att lägga på hittills i nuverande upplägg låter inte särskilt bra. Jag lekte lite med en cello idag på arr'et och det skulle kunna funka men som vi alla vet är ju sample-cellos allt annat än realistiska och då den bör vara ganska torr vet jag inte om den gör mer skada än nytta.
Så kul idé där med något helt annat arr. Ska tänka på det, låten ligger just nu o drar som det så fint heter i väntan på idéer ;) Jag är ganska nöjd vad gäller både text o struktur dock, ironiskt nog. Kul ni gillade det mycket enkla sticket, det funkar ju faktiskt i sin enkelhet!
Nu måste vi dock utröna lite mer specifikt det här om mitt uttal. Vilka specifika ord upplever ni som värst svengelska? Jag blir lite irriterad på det där, måste bättra mig ;)
Rattlesnake:
--- Citat från: tigersoul skrivet 30.08.2012, 00:19:50 ---Nu måste vi dock utröna lite mer specifikt det här om mitt uttal. Vilka specifika ord upplever ni som värst svengelska? Jag blir lite irriterad på det där, måste bättra mig ;)
--- Slut citat ---
Svenskan har mjukare konsonanter är engelskan. Jag tycker det alltid är där uttalet sviktar mest hos oss svenskar, och fast jag vet om felet är jag inte bättre själv... Framför allt t och d ska inte uttalas med tungan mot tänderna som i svenskan, men även k och p behöver vara mer explosiva. Fast det var ju värre förr, kolla in den svenske intervjuaren här (skämskudde fram):
tigersoul:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.08.2012, 00:44:52 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 30.08.2012, 00:19:50 ---Nu måste vi dock utröna lite mer specifikt det här om mitt uttal. Vilka specifika ord upplever ni som värst svengelska? Jag blir lite irriterad på det där, måste bättra mig ;)
--- Slut citat ---
Svenskan har mjukare konsonanter är engelskan. Jag tycker det alltid är där uttalet sviktar mest hos oss svenskar, och fast jag vet om felet är jag inte bättre själv... Framför allt t och d ska inte uttalas med tungan mot tänderna som i svenskan, men även k och p behöver vara mer explosiva. Fast det var ju värre förr, kolla in den svenske intervjuaren här (skämskudde fram):
--- Slut citat ---
Notera det engagerade "great..." ;)
Intressant jag ska titta lite på det där men förmodar att det är ganska mycket jobb som ligger bakom att faktiskt komma tillrätta med uttalet i någon märkbar utsträckning. Ett gissel det där för oss svennos, men som du säger, det är inte så illa som i videon ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida