Forum > Demolåtar

jonnerstone - Long Way

<< < (2/4) > >>

Blade Runner:
Det där va väldigt mycket mer vardagspop än vad det brukar produceras i Sound Temple  B)

Asti:
Virvelkaggeslagen i början låter lite torra jämfört med övrig ljudbild.
Annars bra driv i trummorna. Snyggt med den lite "rivigare" sången i slutdelen!
Skönt arr. Blir säkert kanon det här!
/Asti t.f. artillerist

jonnerstone:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 13.08.2012, 23:59:21 ---Haha, fan!
Apagrym, jag älskart!
Lyssnar igen.

--- Slut citat ---

Kul!  :)
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 14.08.2012, 00:05:31 ---När du sjunger "Change" vid 58 så borde det vara ett "Typ" G efter, att den bryter av i ett durstick. Spontan tanke. Svårt att förklara vad jag menar, men det kom som en uppenbarelse, typ:P

--- Slut citat ---

Men det är ju ett G nu som spelas efter ordet "change"  :) Tanken var att jag ville en göra en treackordslåt, så jag kommer göra allt jag kan för att bryta av med nåt annat ackord än dom jag använder, grundackorden då vill säga, andra färgningar av ackorden blir det säkert. Jag har ett stick planerat i huvudet, hoppas bara att det funkar i praktiken också  :D

Tackar för kommentarer!

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.08.2012, 00:04:04 ---Asballt fixat med delayet där. Jag lät dottern (22) och kompisen hennes lyssna på din förra och jo det skulle nog kunna bli en hit i Eskilstuna :D

--- Slut citat ---

En hit i Eskilstuna säger du, har inte Kent monopol på hittar i den stan? :D

Wernborg:
Kanonrefräng som vanligt. Alltså dina melodier...  :wub:

Trummorna är för på tycker jag och speciellt virveln. Hade hellre önskat ett rockigare komp med halvöppen hihat i åttondelar och rak 2-4-virvel istället för popsnörekompet som rullar nu.

Gött.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion