Forum > Demolåtar

Lite spanskt infl på nylon.

<< < (2/9) > >>

equality:
Bra lir och kanonljud! Vore intressant att höra hur du eq:ar och delayar? Låter som ett kort delay?

Hellfog:

--- Citat från: equality skrivet 13.08.2012, 03:36:08 ---Bra lir och kanonljud! Vore intressant att höra hur du eq:ar och delayar? Låter som ett kort delay?

--- Slut citat ---

Tackar.

Reverb - standard instl ingen delay. Körde på den för passade bra behövdes inget extra pill men den är ganska kort och  Gate/Expander - inställning Guitar MTK. Kom på jag hade ingen EQ, bara dom två. Dock så har Gate/Expander nästan eller ingen inverkan alls på ljudet. Råka bara pass vara där.

Glömde skriva förut. mickar typ standard 12:e band, mindre än 10 cm ifrån.

Plus när jag nu fått till sånt här bra ljud, kommer jag definitivt lägga upp mer akustiska prylar i framtiden.

Asti:
Bra ljud! Du kanske ska fundera på att skära en del under 100-125 Hz för att minimera rumble,
speciellt om du spelar mer på de "lägre" strängarna. Jag brukar eq:a 2-3 dB under 125 Hz....
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 13.08.2012, 11:21:16 ---Bra ljud! Du kanske ska fundera på att skära en del under 100-125 Hz för att minimera rumble,
speciellt om du spelar mer på de "lägre" strängarna. Jag brukar eq:a 2-3 dB under 125 Hz....
/Asti

--- Slut citat ---

Mycket bra och skönt spel. Upplevde också en viss burkighet på tjockare strängarna. Tänkte att det var 'rummet' eller gitarrkroppen som orsakade det.

Jag gillar att spela på nylonsträngad gitarr. Den kan verkligen inspirera om den är skön att spela på.

Boxcutter:
Jäklar, vi har ett gitarrgeni ibland oss. Assnyggt spelat och klockrent ljud i mina öron.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion