Forum > Demolåtar

Lite spanskt infl på nylon.

<< < (7/9) > >>

Girly:
Vilket ljud! Vilket lir!  :wub:
Jättesnyggt!!!

Hellfog:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.08.2012, 15:52:16 ---Stiligt ljud. Kollade på Thomann, micken kostar ju inte ens skjortan... Undrar hur den funkar för stålsträngad acke.
Gör låten klar vetja

Space

--- Slut citat ---

Låter inte alls lika bra på stål som nylon.

Asti:
Snyggt ljud på inspelningen och på gitarren. Alhambra gör bra gitarrer. Bra spel också.
De låga tonerna kan lätt bli "bullriga" med nylonsträngar. Märks lite grann på något ställe....
Sedan brukar det vara rätt knepigt att få in nylongitarren med bibehållet ljud
i en lite större mix är min erfarenhet. Blir spännande att höra en färdig låt!
/Asti

Hellfog:

--- Citat från: Asti skrivet 20.08.2012, 19:54:27 ---Snyggt ljud på inspelningen och på gitarren. Alhambra gör bra gitarrer. Bra spel också.
De låga tonerna kan lätt bli "bullriga" med nylonsträngar. Märks lite grann på något ställe....
Sedan brukar det vara rätt knepigt att få in nylongitarren med bibehållet ljud
i en lite större mix är min erfarenhet. Blir spännande att höra en färdig låt!
/Asti

--- Slut citat ---

Tror det är ingen fara med gitarrerna faller bort i ljudet, tror att jag inte kommer ha så många saker i låten kommer vara väldigt minimalistiskt.

HasseFX:

--- Citat från: Hellfog skrivet 20.08.2012, 19:49:18 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.08.2012, 15:52:16 ---Stiligt ljud. Kollade på Thomann, micken kostar ju inte ens skjortan... Undrar hur den funkar för stålsträngad acke.
Gör låten klar vetja

Space

--- Slut citat ---

Låter inte alls lika bra på stål som nylon.

--- Slut citat ---

De flesta billigare stormembransmikar verkar ha ett lyft på några dB runt 10kHz - bra för ett "luftigt" ljud på nylon, men med en stålsträngad blir det nog för mycket...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion