Forum > Demolåtar

Lite spanskt infl på nylon.

<< < (3/9) > >>

Hellfog:
Wow tackar för alla kommentarer det värmer mig.

Ni har rätt angående EQ, men sånt gör jag när jag väl gör klart låten.

Älskar att spela spanska prylar när jag spelar nylon just därför jag köpte Alhambra grym gitarr, dock kan det vara svårt att komma på nytt material, ofta blir det bara samma saker man spelar.

Om jag får mod kommer jag kanske spela in en kort video och lägga upp på Youtube, vi får se.

equality:
Skulle gärna vilja lära mig Asturias. Den är ju helhäftig. Kör du den?

Hellfog:

--- Citat från: equality skrivet 13.08.2012, 14:27:37 ---Skulle gärna vilja lära mig Asturias. Den är ju helhäftig. Kör du den?

--- Slut citat ---

Vet inte vad det är.

EDIT: Ja den ja, aldrig spelat den. Sällan jag spelar andras låtar,tvivlar på att jag kan spela den way to advance for me.

Sen är det en annan gitarr teknik än vad jag är van vid. När jag spelar alla snabba partier spelar jag bara med pekfingret, har det som plektrum  :D

Dividend:
Fint ljud om acken.

Fortsätt på det här spåret :)

Håkan Nilsson:
Suveränt ljud och spel. Den gitarren var en dyr en va?
Jag har en enklare Yamaha nylon som låter väldigt fint tycker jag, men alla inspelnigsförsök har fått den att låta rena skiten. Fast nu har jag precis akustikbehandlat hemstudion så det kanske är dags att testa igen?

Många andra har skrivit hur svårt det är att spela in nylongitarr, du har ju lyckats fullt ut! Har du ingen kompressor alls?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion