Forum > Demolåtar
Ny,ny "Kom dansa med mig"
tigersoul:
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.08.2012, 23:56:27 ---
--- Citat från: pxm skrivet 12.08.2012, 22:55:37 ---Jag jag tänkte på det när jag lyssnade.
Låter jättebra och passar in i fint i musiken...
Använder du Röde-micken för sång också ???
Du har väldigt fint ljud i dina inspelningar....
mvh
--- Slut citat ---
Japp, den passar bra både till sång och saxspel. En fantastikt bra mick, jättenöjd med den. Inte särsilt kostsam heller med tanke på vad den ger...
Ha det...Roffe H ^_^
--- Slut citat ---
- Vilken mick talar vi om? :P
Låter riktigt trevligt i övrigt, vem står för sång, tror jag missat det någonstans här uppe om det skrevs ut.
Rummet på gitarren är jag lite osäker på, är det inspelat med ett rum? det låter lite burkigt o konstigt. Annars finfin låt o arr!
Roffe H:
Hej tigersoul
Vi talar min min røde mick (pxm skriver "röde" utan danskt ö). Jag sjunger själv, blev inspirerad av din låt "När du går". Jag skrev att jag måste ta upp sången igen och inte bara köra sax. Bakgrunden är fortfarande BIB.
Förstod intedet där med "rummet", menar du reverb eller? Jag fick en fil i av Asti som har gjort gitarrpålägget.Hur skulle jag kunna fixa till den?
mvh Roffe H :)
Dividend:
Positiv melankoli.
Välspelat och suggestivt.
Får bilder av en hotellbar i sydamerikanskt land och beslutsångest, en välskrudad latinotjej och ett par tomma bord och ett kullvällt vinglas.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.08.2012, 13:53:49 ---Hej tigersoul
Vi talar min min røde mick (pxm skriver "röde" utan danskt ö). Jag sjunger själv, blev inspirerad av din låt "När du går". Jag skrev att jag måste ta upp sången igen och inte bara köra sax. Bakgrunden är fortfarande BIB.
Förstod intedet där med "rummet", menar du reverb eller? Jag fick en fil i av Asti som har gjort gitarrpålägget.Hur skulle jag kunna fixa till den?
mvh Roffe H :)
--- Slut citat ---
Det finns många olika Rödemickar, det var det Tiger var ute efter. Jag gissar på en NT2-A?
Gitarrsolot tycker jag ligger lite för starkt i mixen, sen skulle du kanske lagt på lite lämpligt reverb, dvs ett som har ungf samma storlek, eller fingerar storleken på rummet där gitarren är inspelad så det låter som att Asti spelat in i samma lokaler som resten. Nu hörs det att rummet är mindre, eller annorlunda i alla fall. Det blir mindre tydligt om du bara sänker gitarrvolymen lite.
Bra låt!
Edit: Gitarren borde få lite eq-justering också, en sänkning nånstans i låga mellanregistret, den är lite bumlig nånstans där. Din elektroniska trummis är j-a bra tycker jag, låter väldigt live...
Roffe H:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.08.2012, 18:15:26 ---Positiv melankoli.
Välspelat och suggestivt.
Får bilder av en hotellbar i sydamerikanskt land och beslutsångest, en välskrudad latinotjej och ett par tomma bord och ett kullvällt vinglas.
--- Slut citat ---
Va synd att de spillde ut vinet, men det kanske gick hett till. Tack för responsen.
roffe H :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida