Forum > Demolåtar
Ny,ny "Kom dansa med mig"
Roffe H:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.08.2012, 18:24:44 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.08.2012, 13:53:49 ---Hej tigersoul
Vi talar min min røde mick (pxm skriver "röde" utan danskt ö). Jag sjunger själv, blev inspirerad av din låt "När du går". Jag skrev att jag måste ta upp sången igen och inte bara köra sax. Bakgrunden är fortfarande BIB.
Förstod intedet där med "rummet", menar du reverb eller? Jag fick en fil i av Asti som har gjort gitarrpålägget.Hur skulle jag kunna fixa till den?
mvh Roffe H :)
--- Slut citat ---
Det finns många olika Rödemickar, det var det Tiger var ute efter. Jag gissar på en NT2-A?
Gitarrsolot tycker jag ligger lite för starkt i mixen, sen skulle du kanske lagt på lite lämpligt reverb, dvs ett som har ungf samma storlek, eller fingerar storleken på rummet där gitarren är inspelad så det låter som att Asti spelat in i samma lokaler som resten. Nu hörs det att rummet är mindre, eller annorlunda i alla fall. Det blir mindre tydligt om du bara sänker gitarrvolymen lite.
Bra låt!
Edit: Gitarren borde få lite eq-justering också, en sänkning nånstans i låga mellanregistret, den är lite bumlig nånstans där. Din elektroniska trummis är j-a bra tycker jag, låter väldigt live...
--- Slut citat ---
Ok, jag förstår...det var är NT 3, ska prova med volymen. Tack för tipset.
mvh Roffe H
Roffe H:
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.08.2012, 19:10:56 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.08.2012, 18:24:44 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.08.2012, 13:53:49 ---Hej tigersoul
Vi talar min min røde mick (pxm skriver "röde" utan danskt ö). Jag sjunger själv, blev inspirerad av din låt "När du går". Jag skrev att jag måste ta upp sången igen och inte bara köra sax. Bakgrunden är fortfarande BIB.
Förstod intedet där med "rummet", menar du reverb eller? Jag fick en fil i av Asti som har gjort gitarrpålägget.Hur skulle jag kunna fixa till den?
mvh Roffe H :)
--- Slut citat ---
Det finns många olika Rödemickar, det var det Tiger var ute efter. Jag gissar på en NT2-A?
Gitarrsolot tycker jag ligger lite för starkt i mixen, sen skulle du kanske lagt på lite lämpligt reverb, dvs ett som har ungf samma storlek, eller fingerar storleken på rummet där gitarren är inspelad så det låter som att Asti spelat in i samma lokaler som resten. Nu hörs det att rummet är mindre, eller annorlunda i alla fall. Det blir mindre tydligt om du bara sänker gitarrvolymen lite.
Bra låt!
Edit: Gitarren borde få lite eq-justering också, en sänkning nånstans i låga mellanregistret, den är lite bumlig nånstans där. Din elektroniska trummis är j-a bra tycker jag, låter väldigt live...
--- Slut citat ---
Ok, jag förstår...det var är NT 3, ska prova med volymen. Tack för tipset.
mvh Roffe H
--- Slut citat ---
Så där ja, har ändrat lite i mellanregstret samt tagit bort lite reverb och justerat volymen något, tycker att det låter mer "i samma rum" nu. :unsure:
mvh Roffe H
Håkan Nilsson:
Nu är det mer lagom med gitarr. Ska jag vara petig skulle jag vilja ner den bara aningen lägre ändå. :rolleyes:
Solosaxarna i slutet ligger i starkaste laget de med. Plus att du kunde komprimera dem en aning, då hörs de bra i mixen även på lägre volym.
Låten är en hit. Borde sno den till mitt enmansband.
Eddi:
:lol: Håkan tänker sno din låt och lira upp för gamlingarna - det är ett bra betyg.
Jodå jag gillar det här oavsett rum och variant av mick. Ni fixar evergreens baklänges s.a.s. klart njutbart.
Ska skicka ett PM till dig snart Roffe.
Roffe H:
Hej Håkan och Eddi
Visst får du vara petig och spela låten i ditt enmansband. Povel lär ha sagt nåt i stil med att: "Det är skam när man gömmer undan visorna i en byrålåda", (andemeningen, i alla fall).
Ska se vad jag kan göra åt saken låten. Tyckte också att gitarren var lite,lite stark. :wacko:
Jag såg ditt pm Eddi, ska börja under morgondagen får se hur mycket jag hinner, men det kommer vad det lider.
Visst är det ett fint betyg, absolut.
Vi hörs Roffe :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida