Forum > Demolåtar
När Blommorna Vissnar
Roffe H:
--- Citat från: pxm skrivet 12.08.2012, 16:24:24 ---Verkligt bra , Roffe !!! :)
Visste inte att du kunde sjunga också....!!!!
Stark text, bra melodi, sköna saxsolon och fills
till ett shysst arrangemang.
Skönt gitarrljud också-är det du som spelar ???
mvh
--- Slut citat ---
Hej PXM
Nej, tyvärr PXM, men jag borde nog börja öva upp mig lite vad det lider, det är ju roligare om man kan lägga egna grejer i så stor utsträckning som möjligt.
I den här demon hade jag jobb med sången (speciellt stämman) så det räckte..
mvh Roffe H
Håkan Nilsson:
Snygg låt med eget sound. Blytung text om verkligheten.
Jag tycker det låter bra utan gitarrsolon.
MVH Håkan.
(Guitar Nilsson i grannforumet)
Roffe H:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.08.2012, 18:17:19 ---Snygg låt med eget sound. Blytung text om verkligheten.
Jag tycker det låter bra utan gitarrsolon.
MVH Håkan.
(Guitar Nilsson i grannforumet)
--- Slut citat ---
Tack Håkan i grannforumet. Jag hade tänkt att prova i alla fall med gura, men det är alls inte säkert att det blir bättre, precis som du säger.
Vi får se hur det blir, på halvfärdigt är det ju ok att experimentera.
mvh Roffe H :)
Håkan Nilsson:
Det kan ju bl hur bra som helst med gitarr, både el o akustisk. Jag är bara inne på att det som är bra ofta innehåller ganska få instrument. Ofta hör man förslag på; lägg på en xxxx sen en xxx plus överstämmor smt två olika stick. Sällan eller aldrig tycker nån att man borde ta bort nåt instrument. Tar man bort ett instrument tillsätter man samtidigt luft i låten.
Lite tankar i allmänhet bara...
Roffe H:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.08.2012, 18:44:22 ---Det kan ju bl hur bra som helst med gitarr, både el o akustisk. Jag är bara inne på att det som är bra ofta innehåller ganska få instrument. Ofta hör man förslag på; lägg på en xxxx sen en xxx plus överstämmor smt två olika stick. Sällan eller aldrig tycker nån att man borde ta bort nåt instrument. Tar man bort ett instrument tillsätter man samtidigt luft i låten.
Lite tankar i allmänhet bara...
--- Slut citat ---
Du har så rätt så, håller absolut med, ett fel man ofta gör och lägger på "för mycket av allt" och till slut blir allt en enda gröt. Jag ska verkligen testa innan jag gör något nytt.
mvh Roffe H :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida