Forum > Demolåtar

Lugna Visan

<< < (2/7) > >>

Eddi:
Ni vet sådana  där röda klassiska loftgångshus. Där i nedre loftgången underctreappan är denna låt placerad. Inte så särskilt spännande alltså Jag tror det är en låt för scenen. Mixa om i den riktningen så tror jag det blir bra.

Emulator:
Trevlig melodi på piano och sång. Tyvärr blir det inte starkt nog att hålla intresset uppe under annat än en kort tid.

Jag tycker sången låter stressig. För snabbt tempo. Nu blir det lite buskisfeel över det hela. Om tempot sänktes rejält tror jag låten skulle vinna i trovärdighet, eller hur man nu skall säga.

mina 2 cent

Alatar:

--- Citat från: Eddi skrivet 12.08.2012, 02:53:07 ---Ni vet sådana  där röda klassiska loftgångshus. Där i nedre loftgången underctreappan är denna låt placerad. Inte så särskilt spännande alltså Jag tror det är en låt för scenen. Mixa om i den riktningen så tror jag det blir bra.

--- Slut citat ---

Haha :-)
Tack för kommentaren. Ju, det verkar att de flesta här tycker att låten är lite intetsägande i sin nuvarande form. Jag får väl fundera på, hur jag kan liva upp den.

Alatar:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.08.2012, 10:04:58 ---Jag tycker sången låter stressig. För snabbt tempo. Nu blir det lite buskisfeel över det hela. Om tempot sänktes rejält tror jag låten skulle vinna i trovärdighet, eller hur man nu skall säga.

--- Slut citat ---

Stressig sång. Hmm... Kan det kanske bero på överstämman? Den är nämligen egentligen för hög för mig, alltså jag kan inte sjunga helt avslappnad i de övre tonerna.

Tempot tycker jag dock är OK. Fast jag kan testa att sänka det rejält, men jag är lite rädd, att det då blir för tråkigt.

MaxB:
Pianots arpeggio kanske gör det stressigt? Jag tycker den här hastigheten är bra. Blockflöjt skulle också passa bra förutom övriga instrument att väva in: fiol, nyckelharpa, mungiga, olika slags trummor där bodhran är en av dessa och andra rytminstrument liksom bjällror.

Kan se framför mig en grupp musiker med 1700-tals-kläder som stryker runt i buskspelet på spelmansstämman, som jag minns att Iggesundsgänget gjorde förr, då de rönte uppmärksamhet. Sjunger för en sup, som Iggesundsgänget gjorde då...

Med mer attityd på en del av sångstämmorna är det lätt hänt att flera av de som lyssnar också klämmer i och sjunger med i melodin. Tycker det är en perfekt melodi till det, enkel att lära sig och kul att hänga på och sjunga.

--- Citat från: Eddi skrivet 12.08.2012, 02:53:07 ---Ni vet sådana  där röda klassiska loftgångshus. Där i nedre loftgången underctreappan är denna låt placerad. Inte så särskilt spännande alltså Jag tror det är en låt för scenen. Mixa om i den riktningen så tror jag det blir bra.

--- Slut citat ---
Jag tror inte du syftar på den här melodin Eddi? Annars, förklara lite mer, jag är nyfiken hur du tänker.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion