Forum > Demolåtar
Lugna Visan
cykeln:
--- Citat från: Alatar skrivet 15.08.2012, 13:11:53 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 13.08.2012, 23:19:47 ---
Nej, jag uttryckte mej nog lite otydligt. Jag lurar på en helt egen version där jag ändrar och lägger till i melodi, instrument, arr mm för att få den att gifta sig än mer med texten så som jag skrev den.
--- Slut citat ---
Jasså, du skall göra en egen version? Det skall bli intressant att se, hur den blir :-)
Du kan ju testa att göra den lite "Bellman" aktigt, kanske lite som i din "Midsommarnattsvals". Tror det skulle kunna passa bra.
--- Slut citat ---
Ja man vet aldrig!
Åh har du hört Midsommarnattsvalen? Kul!
Hojta till när din nya version är klar för sång så får vi se hur maxen o jag kan få till det!
Asti:
Den är lite snabb för att kännas som "Lugna visan". :)
Men fin melodi och snygg stämsång. Lite skillingtryckskaraktär över den.
För variationens skull kanske det skulle behövas t.ex en ståbas och ett gitarrkomp...?
Blir spännande att höra hur det kommer att låta med Cykelns text!
/Asti
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 15.08.2012, 18:55:12 ---
--- Citat från: Alatar skrivet 15.08.2012, 13:11:53 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 13.08.2012, 23:19:47 ---Nej, jag uttryckte mej nog lite otydligt. Jag lurar på en helt egen version där jag ändrar och lägger till i melodi, instrument, arr mm för att få den att gifta sig än mer med texten så som jag skrev den.
--- Slut citat ---
Jasså, du skall göra en egen version? Det skall bli intressant att se, hur den blir :-)
Du kan ju testa att göra den lite "Bellman" aktigt, kanske lite som i din "Midsommarnattsvals". Tror det skulle kunna passa bra.
--- Slut citat ---
Ja man vet aldrig!
Åh har du hört Midsommarnattsvalen? Kul!
Hojta till när din nya version är klar för sång så får vi se hur maxen o jag kan få till det!
--- Slut citat ---
Ja jag har haft fokus på en hel del annat än kr sista tiden. Skicka gärna PM till Cykeln och maxb med instruktioner, så jag inte missar när jag ska göra eller vad jag ska göra.
I helgen blir jag upptagen med att åka över till Pappa (som fyller 87 år imorgon).
Alatar:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.08.2012, 21:55:28 ---Ja jag har haft fokus på en hel del annat än kr sista tiden. Skicka gärna PM till Cykeln och maxb med instruktioner, så jag inte missar när jag ska göra eller vad jag ska göra.
--- Slut citat ---
Absolut, jag kommer säga till :-)
Eddi:
--- Citat från: Larsson skrivet 12.08.2012, 19:32:46 ---detta gillar jag mycket..
jag kan gärna lägga lite akustisk gitarr ifall du vill liva upp det lite?
sången är inte det minsta stressig i min bok
snarare tvärtom!
(edit) kanske något åt det här hållet.. fast tightare
http://www.fildump.se?file=pub_tdn18kfbsz1i51nmww3j7i8f7mi1m4kew3kmfrucffhv9u1zv
eller så inte.. det är redan bra som det är
:)
--- Slut citat ---
Den där länken vill sig inte
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida