Kontrollrummet

Lugna Visan

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Här kommer jag med en ny låt efter ett bra tag av uppehåll.

Det är en slags lugn folkvisa och jag sjunger i låten, fast ingen text.
Jag tycker om den, för att den är så lugnande (nästan lite meditativt?) :-)
Är förvånad, hur pass bra sånginspelningen blev ändå, trots att jag inte hade någon särskilt bra mikrofon.

Säg gärna till vad ni tycker.

[mp3=200,20,0,left]http://www.alatarmusic.com/data/music/Lugn_Visa.mp3[/mp3]
http://www.alatarmusic.com/data/music/Lugn_Visa.mp3

För sånginspelning:
Version utan sång: http://www.alatarmusic.com/data/music/Lugna_visan_piano_trummor.mp3
Version utan överstämma: http://www.alatarmusic.com/data/music/Lugna_visan_utan_overstamma.mp3

« Senast ändrad: 13.08.2012, 22:02:33 by Alatar »
www.alatarmusic.com


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snyggt. B-tema vore väl bra för att fånga lyssnaren mer. Lite åt Folk och Rackare förutom kompet då förstås. Textfunderingar?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jättefint!
Håller med eq om B-tema.
Skulle också kunna vara omväxlande med sång/text och rent instrumentell
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mysigt och trygga melodier i harmonierna. Med en berättande text är det här bra även utan ett B-tema. Även Bob Dylan skippade väl ett stort antal B-teman och körde på med texter på enbart A-teman genom hela låtar.

Om du har intresse av det är din trudilutt/melodi mycket fin att väva in instrument i. Jag kan höra fiol nyckelharpa mungiga olika slags trummor där bodhran är en av dessa och jag kan höra andra rytminstrument och bjällror.

Din röst bär också en intressant ton, den låter bra.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Kul att ni gillar den! :-)
Fast jag vet inte riktigt om jag vill ha ett B-tema. Tycker om att den går runt och runt bara. Men jag kan däremot tänka mig fler instrument för att liva upp den.

Kanske någon här på kontrollrummet kan lira sådana instrument och har lust att lägga på något? Collab vore trevligt :-)
Själv har jag några VST Symfoni-stråkar, fast jag tror inte riktigt att de passar här....
www.alatarmusic.com


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ni vet sådana  där röda klassiska loftgångshus. Där i nedre loftgången underctreappan är denna låt placerad. Inte så särskilt spännande alltså Jag tror det är en låt för scenen. Mixa om i den riktningen så tror jag det blir bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Trevlig melodi på piano och sång. Tyvärr blir det inte starkt nog att hålla intresset uppe under annat än en kort tid.

Jag tycker sången låter stressig. För snabbt tempo. Nu blir det lite buskisfeel över det hela. Om tempot sänktes rejält tror jag låten skulle vinna i trovärdighet, eller hur man nu skall säga.


mina 2 cent

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Ni vet sådana  där röda klassiska loftgångshus. Där i nedre loftgången underctreappan är denna låt placerad. Inte så särskilt spännande alltså Jag tror det är en låt för scenen. Mixa om i den riktningen så tror jag det blir bra.

Haha :-)
Tack för kommentaren. Ju, det verkar att de flesta här tycker att låten är lite intetsägande i sin nuvarande form. Jag får väl fundera på, hur jag kan liva upp den.
www.alatarmusic.com


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Jag tycker sången låter stressig. För snabbt tempo. Nu blir det lite buskisfeel över det hela. Om tempot sänktes rejält tror jag låten skulle vinna i trovärdighet, eller hur man nu skall säga.

Stressig sång. Hmm... Kan det kanske bero på överstämman? Den är nämligen egentligen för hög för mig, alltså jag kan inte sjunga helt avslappnad i de övre tonerna.

Tempot tycker jag dock är OK. Fast jag kan testa att sänka det rejält, men jag är lite rädd, att det då blir för tråkigt.
www.alatarmusic.com


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Pianots arpeggio kanske gör det stressigt? Jag tycker den här hastigheten är bra. Blockflöjt skulle också passa bra förutom övriga instrument att väva in: fiol, nyckelharpa, mungiga, olika slags trummor där bodhran är en av dessa och andra rytminstrument liksom bjällror.

Kan se framför mig en grupp musiker med 1700-tals-kläder som stryker runt i buskspelet på spelmansstämman, som jag minns att Iggesundsgänget gjorde förr, då de rönte uppmärksamhet. Sjunger för en sup, som Iggesundsgänget gjorde då...

Med mer attityd på en del av sångstämmorna är det lätt hänt att flera av de som lyssnar också klämmer i och sjunger med i melodin. Tycker det är en perfekt melodi till det, enkel att lära sig och kul att hänga på och sjunga.

Ni vet sådana  där röda klassiska loftgångshus. Där i nedre loftgången underctreappan är denna låt placerad. Inte så särskilt spännande alltså Jag tror det är en låt för scenen. Mixa om i den riktningen så tror jag det blir bra.
Jag tror inte du syftar på den här melodin Eddi? Annars, förklara lite mer, jag är nyfiken hur du tänker.
« Senast ändrad: 12.08.2012, 11:31:44 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Pianots arpeggio kanske gör det stressigt? Jag tycker den här hastigheten är bra. Blockflöjt skulle också passa bra förutom övriga instrument att väva in: fiol, nyckelharpa, mungiga, olika slags trummor där bodhran är en av dessa och andra rytminstrument liksom bjällror.

Kan se framför mig en grupp musiker med 1700-tals-kläder som stryker runt i buskspelet på spelmansstämman, som jag minns att Iggesundsgänget gjorde förr, då de rönte uppmärksamhet. Sjunger för en sup, som Iggesundsgänget gjorde då...

Med mer attityd på en del av sångstämmorna är det lätt hänt att flera av de som lyssnar också klämmer i och sjunger med i melodin. Tycker det är en perfekt melodi till det, enkel att lära sig och kul att hänga på och sjunga.

Ni vet sådana  där röda klassiska loftgångshus. Där i nedre loftgången underctreappan är denna låt placerad. Inte så särskilt spännande alltså Jag tror det är en låt för scenen. Mixa om i den riktningen så tror jag det blir bra.
Jag tror inte du syftar på den här melodin Eddi? Annars, förklara lite mer, jag är nyfiken hur du tänker.

Klart jag menar den här låten alla instrument är tystlåtna det är endast sångaren som sträcker ut huvudet nära mikrofonen såpass nära att invandringarna är lika hörbara som trallen. Men jag gillar låten fast allt utom inandningarna borde accentueras bättre. Capiche?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Klart jag menar den här låten alla instrument är tystlåtna det är endast sångaren som sträcker ut huvudet nära mikrofonen såpass nära att invandringarna är lika hörbara som trallen. Men jag gillar låten fast allt utom inandningarna borde accentueras bättre. Capiche?

Aha, det kanske är en orsak till att sången lät stressig, att inandningarna är stressade och stressande. Instrumenten har inte hunnit komma på plats ännu i min värld. Pianot finns där som rytmiskt och melodiskt stöd men jag hör ju många andra bärbara instrument som enligt mig borde vara med.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
colab by not asking :)

Jag är en fin gammal visa
Jag klär mej i dur och i moll
Jag var en gång ”Skogvaktarns Lisa”
En gång var jag elva små troll
Jag kan låta som sju svarta sorger
Jag kan sätta hjärtan i brand
Jag kan vara den som har fått korgen
Jag kan vara det guld som blir sand

Jag är en fin gammal visa
Man glömmer bort mej ibland
Men när man någon ska prisa
då plockar man fram mej minsann
Ja, då provar man glatt mina toner
och man sjunger fast orden tar slut
Jag låter som skrämda kalkoner
Som visa får man stå ut 


https://www.box.com/s/1afdafcd93d5643d4a28
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra! (Första lugnet jag har fått inombords på ca 5 dagar. Tack för det!)
« Senast ändrad: 12.08.2012, 17:42:28 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Får flera skicka sångspår med den här texten? Här ett möjligt upplägg med den inspelning du har

- Vers 1
Jag är en fin gammal visa
Jag klär mej i dur och i moll
Jag var en gång ”Skogvaktarns Lisa”
En gång var jag elva små troll
- Refräng
Jag kan låta som sju svarta sorger
Jag kan sätta hjärtan i brand
Jag kan vara den som har fått korgen
Jag kan vara det guld som blir sand
- Vers 2
Jag är en fin gammal visa
Man glömmer bort mej ibland
Men när man någon ska prisa
då plockar man fram mej minsann
- Refräng
Ja, då provar man glatt mina toner
och man sjunger fast orden tar slut
Jag låter som skrämda kalkoner
Som visa får man stå ut 
- Vers 3
Lalajla-lala-lalalajla
- Refräng
Lalajla-lala-lalalajla
- Vers 4
Jag är en fin gammal visa
Man glömmer bort mej ibland
Men när man någon ska prisa
då plockar man fram mej minsann
- Refräng
Ja, då provar man glatt mina toner
och man sjunger fast orden tar slut
Jag låter som skrämda kalkoner
Som visa får man stå ut 
- Refräng
Ja, då provar man glatt mina toner
och man sjunger fast orden tar slut
Jag låter som skrämda kalkoner
Som visa får man stå ut 
« Senast ändrad: 12.08.2012, 18:14:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jag gillar!! väntar med spänning på fortsättningen! ;) Du har fått så mkt bra tips redan så jag ska inte försöka toppa det som redan gjorts o sagt, bara tummen upp!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Skrev två verser till.


En fin gammal visa
Stefan Olsson, 12/8 2012

Jag är en fin gammal visa
Jag klär mej i dur och i moll
Jag var en gång ”Skogvaktarns Lisa”
En gång var jag elva små troll
Jag kan låta som sju svarta sorger
Jag kan sätta hjärtan i brand
Jag kan vara den som har fått korgen
Jag kan vara det guld som blir sand

Jag är en fin gammal visa
jag framförs med stil och finess
Helt säkert, det kan jag bevisa
av Kungar och annan nobless
Men visst, det kan hända den bästa
att man hamnar bland simplare folk
Ja såna´ som ropar på nästa
som inget förstår utan tolk

Jag är en fin gammal visa
Man glömmer bort mej ibland
Men när man någon ska prisa
då plockar man fram mej minsann
Ja, då provar man glatt mina toner
och man sjunger fast orden tar slut
Jag låter som skrämda kalkoner
Som visa får man stå ut!

Jag är den visa du sjunger
Jag kommer från Bellman och Taube
Jag handlar om svårt törst och hunger
och ryms ej i din garderob
Jag är både Movitz och Ulla
och Pampas och Roslagens famn
Kanske vi är anspråksfulla
men visor är mer än sitt namn
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
detta gillar jag mycket..
jag kan gärna lägga lite akustisk gitarr ifall du vill liva upp det lite?

sången är inte det minsta stressig i min bok
snarare tvärtom!

(edit) kanske något åt det här hållet.. fast tightare
http://www.fildump.se?file=pub_tdn18kfbsz1i51nmww3j7i8f7mi1m4kew3kmfrucffhv9u1zv
eller så inte.. det är redan bra som det är

:)
« Senast ändrad: 12.08.2012, 21:03:12 by Larsson »
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Hej Tillsammans,

Vad kul med så mycket genvsvar! Och tack för texten cykeln. Tycker den är jättebra.

Jag håller på att göra ett lite annorlunda upplägg på sångstrukturen. Alltså mest hur långa pauser, villken del hur ofta och sådant. Jag skall försöka slänga upp ett nytt utkast ganska så snart.

@Larsson: Jo, absolut. Det låter väldigt fint. Men spelar inte in någon seriös version än, för jag vill fila lite på upplägget först.
@Cykeln: Skulle du har lust att sjunga på den sedan?
@MaxB: Skicka gärna in ett sångspår du med! Kanske kan man göra så att ni byter av varandra.

Det ny upplägget kommer förmodligen bara behöva tre verser. Alltså något sådant:
(Har även ändrat texten lite grann)

Jag är en fin gammal visa
Jag klär i dur och i moll
Jag låter skeppen förlisa
Jag studsar kring som små troll
- Refräng
Jag kan vara djupaste sorgen
Jag kan sätta hjärtan i brand
Jag kan vara den som fått korgen
Jag kan vara guld som blir sand

Jag är en fin gammal visa
jag framförs med stil och finess
Helt säkert, det kan jag bevisa
av Kungar och annan nobless
Men visst, det kan hända den bästa
att man hamnar bland simplare folk
Ja såna´ som ropar på nästa
som inget förstår utan tolk

dadaj, dadaj, dadadaj,
dadaj, dadaj, osv.

Jag är den visa du sjunger
Jag kommer från Bellman och Taube
Jag handlar om svårt törst och hunger
och ryms ej i din garderob
Jag är både Movitz och Ulla
jag är Pampas och Roslagsgalej,
Kanske äro vi anspräksfulla,
Men till slut blir det lustig ståhej.
Jag är både Movitz och Ulla
jag är Pampas och Roslagsgalej,
Kanske äro vi anspräksfulla,
Men till slut blir det lustig ståhej.
 

« Senast ändrad: 12.08.2012, 23:56:18 by Alatar »
www.alatarmusic.com


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ser kul ut. Jag testar gärna sång nu i veckan!
I första versionen hade du en paus mellan verserna som var likadan överallt. Den pausen skulle man i en så lång version kunna skippa nån av gångerna. Nu är den alltså redan kortare.

Sjunga varsin vers är en variant. Skulle fungera med två (eller rent av flera) sångröster samtidigt också. Om det inte är helt tajt så är det levande - nästan live!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hej Tillsammans,
Vad kul med så mycket genvsvar! Och tack för texten cykeln. Tycker den är jättebra.

Jag håller på att göra ett lite annorlunda upplägg på sångstrukturen. Alltså mest hur långa pauser, villken del hur ofta och sådant. Jag skall försöka slänga upp ett nytt utkast ganska så snart.

@Larsson: Jo, absolut. Det låter väldigt fint. Men spelar inte in någon seriös version än, för jag vill fila lite på upplägget först.
@Cykeln: Skulle du har lust att sjunga på den sedan?
@MaxB: Skicka gärna in ett sångspår du med! Kanske kan man göra så att ni byter av varandra.

Det ny upplägget kommer förmodligen bara behöva tre verser. Alltså något sådant:
(Har även ändrat texten lite grann)

Kul att du gillade den!
Visst kan jag sjunga den versionen och även dela sången med maxen. Vi har delat på sången många gånger på de sju haven. :)

Själv tänkte jag tvärtom behålla texten som den är och göra vissa ändringar på och tillägg till melodin och även kompet. :)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Ser kul ut. Jag testar gärna sång nu i veckan!

Härligt :-) Väntar med spänning.

Själv tänkte jag tvärtom behålla texten som den är och göra vissa ändringar på och tillägg till melodin och även kompet. :)

Så, om jag förstår dig rätt, så vill du gärna spela in till just den version, som redan ligger uppe?


Då vill du och MaxB givetvis ha en version utan sångröst. Den har jag nu lagt upp här:
http://www.alatarmusic.com/data/music/Lugna_visan_piano_trummor.mp3
Det är alltså bara piano och trummor på det spåret.
Och här är även en version utan överstämman. Då hör man melodistämman tydligare. T.ex. hör man, att harmonierna är en aning annorlunda i mittendelen:
http://www.alatarmusic.com/data/music/Lugna_visan_utan_overstamma.mp3

Vad som angår andra instrument, så försöker jag just nu övertala en kille att lägga nyckelharpa på den. Jag får se, hur det kan tänkas gå :-)

Säg förresten till, ifall ni upptäcker att den faktiskt går lite för fort, nu när man sjunger med text och allt.
www.alatarmusic.com


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja ni är roliga ni - det blir nog super till slut skulle vara kul om din kompis ville lägga nyckelharpa och om MaxB och Cykeln delar på sången men med nuvarande tillkommen text så måste väl låten förlängas lite och man vet aldrig vad Cykeln kan hitta på - hans sångversion får i alla fall just nu 4 diamanter.
Colabba vidare med denna - jag följer.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

Själv tänkte jag tvärtom behålla texten som den är och göra vissa ändringar på och tillägg till melodin och även kompet. :)

Så, om jag förstår dig rätt, så vill du gärna spela in till just den version, som redan ligger uppe?

Vad som angår andra instrument, så försöker jag just nu övertala en kille att lägga nyckelharpa på den. Jag får se, hur det kan tänkas gå :-)


Nej, jag uttryckte mej nog lite otydligt. Jag lurar på en helt egen version där jag ändrar och lägger till i melodi, instrument, arr mm för att få den att gifta sig än mer med texten så som jag skrev den.

Sen sjunger jag som sagt oxå gärna på den nya version, med den ändrade texten som du är på gång med, Vore absolut helt rätt och snyggt med nyckelharpa!

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com


Nej, jag uttryckte mej nog lite otydligt. Jag lurar på en helt egen version där jag ändrar och lägger till i melodi, instrument, arr mm för att få den att gifta sig än mer med texten så som jag skrev den.

Jasså, du skall göra en egen version? Det skall bli intressant att se, hur den blir :-)
Du kan ju testa att göra den lite "Bellman" aktigt, kanske lite som i din "Midsommarnattsvals". Tror det skulle kunna passa bra.
www.alatarmusic.com


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil


Nej, jag uttryckte mej nog lite otydligt. Jag lurar på en helt egen version där jag ändrar och lägger till i melodi, instrument, arr mm för att få den att gifta sig än mer med texten så som jag skrev den.

Jasså, du skall göra en egen version? Det skall bli intressant att se, hur den blir :-)
Du kan ju testa att göra den lite "Bellman" aktigt, kanske lite som i din "Midsommarnattsvals". Tror det skulle kunna passa bra.

Ja man vet aldrig!
Åh har du hört Midsommarnattsvalen? Kul!
Hojta till när din nya version är klar för sång så får vi se hur maxen o jag kan få till det!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Den är lite snabb för att kännas som "Lugna visan".  :)
Men fin melodi och snygg stämsång. Lite skillingtryckskaraktär över den.
För variationens skull kanske det skulle behövas t.ex en ståbas och ett gitarrkomp...?
Blir spännande att höra hur det kommer att låta med Cykelns text!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nej, jag uttryckte mej nog lite otydligt. Jag lurar på en helt egen version där jag ändrar och lägger till i melodi, instrument, arr mm för att få den att gifta sig än mer med texten så som jag skrev den.
Jasså, du skall göra en egen version? Det skall bli intressant att se, hur den blir :-)
Du kan ju testa att göra den lite "Bellman" aktigt, kanske lite som i din "Midsommarnattsvals". Tror det skulle kunna passa bra.
Ja man vet aldrig!
Åh har du hört Midsommarnattsvalen? Kul!
Hojta till när din nya version är klar för sång så får vi se hur maxen o jag kan få till det!

Ja jag har haft fokus på en hel del annat än kr sista tiden. Skicka gärna PM till Cykeln och maxb med instruktioner, så jag inte missar när jag ska göra eller vad jag ska göra.

I helgen blir jag upptagen med att åka över till Pappa (som fyller 87 år imorgon).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Ja jag har haft fokus på en hel del annat än kr sista tiden. Skicka gärna PM till Cykeln och maxb med instruktioner, så jag inte missar när jag ska göra eller vad jag ska göra.

Absolut, jag kommer säga till :-)
www.alatarmusic.com


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
detta gillar jag mycket..
jag kan gärna lägga lite akustisk gitarr ifall du vill liva upp det lite?

sången är inte det minsta stressig i min bok
snarare tvärtom!

(edit) kanske något åt det här hållet.. fast tightare
http://www.fildump.se?file=pub_tdn18kfbsz1i51nmww3j7i8f7mi1m4kew3kmfrucffhv9u1zv
eller så inte.. det är redan bra som det är

:)
Den där länken vill sig inte
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
detta gillar jag mycket..
jag kan gärna lägga lite akustisk gitarr ifall du vill liva upp det lite?

sången är inte det minsta stressig i min bok
snarare tvärtom!
(edit) kanske något åt det här hållet.. fast tightare
http://www.fildump.se?file=pub_tdn18kfbsz1i51nmww3j7i8f7mi1m4kew3kmfrucffhv9u1zv
eller så inte.. det är redan bra som det är
Den där länken vill sig inte

Jorå om man preppar den rätt (tänkte först att den nog var felstavad...  :o ). 

http://www.fildump.se?file=pub_tdn18kfbsz1i51nmww3j7i8f7mi1m4kew3kmfrucffhv9u1zv
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Har inte läst alla inlägg i denna tråd. Ville bara säga att en fela eller två eller nyckelharpor eller når skulle jag gilla. Dansade i min ungdom schottis å hambo å snoa och sånt... denhär fick mig att tänka på en gånglåt även om den är lite långsam.

Gillas

Space
Life is too short to remove USB safely