Forum > Demolåtar

C Minor Blue

<< < (5/6) > >>

cykeln:
Snyggt och fin melodi!
Tycker man hör att en ljus lite hes kvinnostämma skulle passa på denna

Tokai:
Vill svara med pm men glömt bort hur man gör, så här ett snabbt svar:

Ja, gitarren är mitt huvudinstrument. Kan spela bas också men har ingen så det blir via midikeyboard, vilket inte är så kul. Funderar på att skaffa mig en bas.
Roligt att du lyssnar just på dessa två låter som är några av mina favoriter. Gillar själv också Damen med slöjan (trots en viss kritik mot det orientaliska inslaget)
Jag gillar att testa olika genres, fast inte hårdrock eller hip-hop. Men är nog mest bekväm med den musik jag är uppfödd med: 60-tal.

Roffe H:

--- Citat från: Tokai skrivet 11.08.2012, 17:29:39 ---Vill svara med pm men glömt bort hur man gör, så här ett snabbt svar:

Ja, gitarren är mitt huvudinstrument. Kan spela bas också men har ingen så det blir via midikeyboard, vilket inte är så kul. Funderar på att skaffa mig en bas.
Roligt att du lyssnar just på dessa två låter som är några av mina favoriter. Gillar själv också Damen med slöjan (trots en viss kritik mot det orientaliska inslaget)
Jag gillar att testa olika genres, fast inte hårdrock eller hip-hop. Men är nog mest bekväm med den musik jag är uppfödd med: 60-tal.

--- Slut citat ---

Tycker du ska köpa en bas, det ger en helt annan känsla och det är alltid roligt med nya prylar, eller hur?
mvh Roofe H

Girly:

--- Citat från: cykeln skrivet 11.08.2012, 13:21:23 ---Snyggt och fin melodi!
Tycker man hör att en ljus lite hes kvinnostämma skulle passa på denna

--- Slut citat ---
Håller med!
Skön låt, längtar till sena kvällen, den här i högtalarna och whiskey i glaset... mmm...  :)

HasseFX:
...riktigt fint spelat!!   Vilken plugin använder du för det soundet??  :huh: :rolleyes: :D

Skämt åsido - skönt cool stil - i Dexter Gordons och inte minst Lester Youngs anda :) Men tonspråket är snarare Chet Bakers...  :wub: Ser fram emot att höra mer! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion