Forum > Demolåtar

C Minor Blue

<< < (4/6) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 10.08.2012, 15:03:49 ---Ett nytt skönt stycke, men nu med lite mer "blå" toner och i stilla jazzlunk.
Du har ett mjukt, känsligt spel med en frasering som jag tycker mycket om.
Sedan är ju saxljudet "himmelskt"!  :wub:
Härligt!
/Asti

--- Slut citat ---

Kul Asti ,att du gillar soundet

Jag vet inte om jag gör rätt nu, när jag citerar. Hoppas det. Är ju så pass ny att jag måste prova lite hur man bär sig åt.
Hoppas det blir bra. Tycker du jag ska lägga upp låten med "nylonsolot" så länge de blev jättebra?
mvh Roffe H

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 10.08.2012, 22:41:31 ---
--- Citat från: Asti skrivet 10.08.2012, 15:03:49 ---Ett nytt skönt stycke, men nu med lite mer "blå" toner och i stilla jazzlunk.
Du har ett mjukt, känsligt spel med en frasering som jag tycker mycket om.
Sedan är ju saxljudet "himmelskt"!  :wub:
Härligt!
/Asti

--- Slut citat ---
Kul Asti ,att du gillar soundet
Jag vet inte om jag gör rätt nu, när jag citerar. Hoppas det. Är ju så pass ny att jag måste prova lite hur man bär sig åt.
Hoppas det blir bra. Tycker du jag ska lägga upp låten med "nylonsolot" så länge de blev jättebra?
mvh Roffe H

--- Slut citat ---
Du gör precis som vi andra brukar göra, om nu det är rätt!  :)
Om du tycker att "nylonsolot" är en förbättring så tycker jag du kan göra det.
/Asti

equality:
Vad läckert! Gillar också de mer färgade ackorden.

Roffe H:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.08.2012, 16:26:59 ---När man hör det här blir man lite sugen på att lära sig spela sax istället för dom halvkassa samplingar man har. Och det är ett relativt tyst instrument till skillnad från t.ex trumpet. Saxen lär vara ett av de enklaste blåsintrumenten att lära sig, men lika bra som du lär väl ta många år.
Tidigare trodde jag mig höra dist i inspelningen men förstår nu att det är nåt från klaffarna eller vad det heter.
Ibland kan jag tycka att det vore kul om du tog nåt steg tillbaka från miken och "brölade" på lite, kanske i nåt improviserat soloparti.
Band in the box låter överraskande bra, men det blir dock lite pianobar s.a.s över det hela.

--- Slut citat ---

Hej Tokai, tack för att du lyssnar.
Jag började lira sax 2002, som tur var fick jag tag på en bra mentor som kunde stötta mig annars vet jag inte hur det hade gått. Menjag tycker inte det var helt lätt faktiskt. Klaffarna kluckar, men det hör till, jag tycker inte det stör. Däremot är inte saxen särskilt "tyst" instrument. Jag fick lova att isolera "spelrummet" för att inte störa grannarna. Något saxbröl lär du tyvärr inte få höra (även om jag också tycker det kan låta häftigt ibland), jag spelar helst soft. Mina förebilder är väl närmast Getz och Webster. Finns många fler , men just de här två är väldigt speciella, tycker jag.
mvh Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.08.2012, 16:26:59 ---När man hör det här blir man lite sugen på att lära sig spela sax istället för dom halvkassa samplingar man har. Och det är ett relativt tyst instrument till skillnad från t.ex trumpet. Saxen lär vara ett av de enklaste blåsintrumenten att lära sig, men lika bra som du lär väl ta många år.
Tidigare trodde jag mig höra dist i inspelningen men förstår nu att det är nåt från klaffarna eller vad det heter.
Ibland kan jag tycka att det vore kul om du tog nåt steg tillbaka från miken och "brölade" på lite, kanske i nåt improviserat soloparti.
Band in the box låter överraskande bra, men det blir dock lite pianobar s.a.s över det hela.

--- Slut citat ---

Hej igen Tokai
Du har ju lyssnat på några av mina låtar...så jag blev nyfiken på vad du har gjort. Har lyssnat på "När jag var ung" och "Jag ger mig av". Sköna låter bägge två. I den första får jag 60-tals vibbar, stämsång och fina gitarrer och den andra låten svänger ju som bara fasen
Hur mycket lirar du själv, det låter som du är en riktig "guitarman. Vad spelar du själv för instrument förutom gitarr ? (du sjumger bra också!  :))
mvh Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion