Forum > Demolåtar
C Minor Blue
Wernborg:
Nej tvärtom. Att du betonar ackordets ovanliga toner.
Roffe H:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.08.2012, 12:43:04 ---Nej tvärtom. Att du betonar ackordets ovanliga toner.
--- Slut citat ---
Jag förstår, då blev det genast lite svårare, :wacko: men något att tänka på. Tack för tipset, men jag skall nog lyssna lite på Antonio Carlos först så får vi se sen...
mvh Roffe H :)
Wernborg:
--- Citat från: Roffe H skrivet 10.08.2012, 13:16:50 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.08.2012, 12:43:04 ---Nej tvärtom. Att du betonar ackordets ovanliga toner.
--- Slut citat ---
Jag förstår, då blev det genast lite svårare, :wacko: men något att tänka på. Tack för tipset, men jag skall nog lyssna lite på Antonio Carlos först så får vi se sen...
mvh Roffe H :)
--- Slut citat ---
Men du vet ju exakt vilka toner som ingår i ackordet eftersom du själv valt det i Biab??
Asti:
Ett nytt skönt stycke, men nu med lite mer "blå" toner och i stilla jazzlunk.
Du har ett mjukt, känsligt spel med en frasering som jag tycker mycket om.
Sedan är ju saxljudet "himmelskt"! :wub:
Härligt!
/Asti
Tokai:
När man hör det här blir man lite sugen på att lära sig spela sax istället för dom halvkassa samplingar man har. Och det är ett relativt tyst instrument till skillnad från t.ex trumpet. Saxen lär vara ett av de enklaste blåsintrumenten att lära sig, men lika bra som du lär väl ta många år.
Tidigare trodde jag mig höra dist i inspelningen men förstår nu att det är nåt från klaffarna eller vad det heter.
Ibland kan jag tycka att det vore kul om du tog nåt steg tillbaka från miken och "brölade" på lite, kanske i nåt improviserat soloparti.
Band in the box låter överraskande bra, men det blir dock lite pianobar s.a.s över det hela.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida