Forum > Demolåtar

C Minor Blue

(1/6) > >>

Roffe H:
Jag har en lite ovan att sitta och leka med harmonier innan läggdax för att komma till ro. För det mesta blir det som att läsa en dålig bok, man blir trött. Men emellanåt kommer inspirationen och man kommer på nåt som blir riktigt bra och hjärnan börjar forma melodier, då blir det nattvak...saxspelet får man dock vänta med, fast svårt är det...
Men det verkar som melodierna, när de kommer, finns kvar där i huvet vare sig man ligger i sängen eller sitter på bussen. Sedan när man kommer hem efter jobbet får man prova sina ideer, helt underbart. Så dan därpå var det bara att ställa sig framför RØDE micken och köra igång.
Vad vore livet utan musik?

På detta viset "hittade" jag dena rara lilla melodi efter att ha laborerat med olika harmisar en bra bit in på nattkröken. En ovana som inte är helt fel, eftersom den ibland leder till ett magnifikt skapande.

mvh Roffe H  -_-  :wacko:

MaxB:
Om saxofonen är en hon skulle man kunna säga att du på nattkröken har ett möte med nattfröken.
Hon är fin, då man är varsam!

Hur står det till med pianisten vid 81 och 85 samt 105 och 108 och några ställen till. Är det jag som är ovan eller har pianisten nickat till och tar "fel" harmonier (ackord) där?

Roffe H:
Han måste ha varit ganska trött , ja!
 Men det blev ju rätt sent. Skall gå in i mixe och kolla
Tack för dina goda öron MaxB 

Roffe H :wacko:

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.08.2012, 21:15:53 ---Om saxofonen är en hon skulle man kunna säga att du på nattkröken har ett möte med nattfröken.
Hon är fin, då man är varsam!

Hur står det till med pianisten vid 81 och 85 samt 105 och 108 och några ställen till. Är det jag som är ovan eller har pianisten nickat till och tar "fel" harmonier (ackord) där?

--- Slut citat ---
Jag tycker just dom ackorden är riktigt bra. Tycker nästan du ska förstärka dom genom att lägga nån meloditon i ackordens mer out toner. Sånt som ofta Bossa-melodier av Antonio Carlos Jobim brukar innehålla.

Väldigt vilsamt igen!! Tänker Stan Getz när jag hör dig. Samma mjuka väsande sax.
Gött!

Dividend:
Tycker det ligger mer åt det folkmusikiga hållet än åt Stan Getz. Eller, ja, en blandning då.
Slaviskt och bl a de inledande tonerna låter väldigt nordiska.

Trevligt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion