Forum > Demolåtar

Cykeln - Dagar på stranden

<< < (2/4) > >>

Asti:
Imponerande vad det går att göra med en Ipad och Garageband!
Även om vissa ljud låter lite "plastiga" så blir man positivt överraskad av de flesta instrumentljud.
Funderar också på vad du har lagt ner i tid för att få till detta - hur enkelt det är att sätta sig in i
och hantera via Ipadens gränssnitt... :unsure:
Jag tyckte bäst om 4:an "Måsen på stranden"!  :)
/Asti t.f. Fågelspånare

cykeln:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.08.2012, 19:38:40 ---Tummen upp.

Vet inte hur mycket prestation det ligger i att framställa det här, men det låter bra och hyfsat intelligent! :)

--- Slut citat ---

Tack för tummen!
Prestationen ligger väl mest i att göra något eget av mycket prefab :)

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.08.2012, 21:19:23 ---Spelar via keyboard d.v.s. på keyboard på skärmen på paddan?
Kul att det finns sådana möjligheter!

--- Slut citat ---

Jepp spelar olika instrument med GBs skärmkeyboard

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 10.08.2012, 00:04:04 ---Blir nog att skaffa en padda när jag hör detta, särskilt när min ajfåne är halvdöd (fuktskadad enligt teliabutiken). Myggan kontrasterar fint mot de studsiga stråkarna i första. Kul disstoner av och till. Skulle också vilja kunna göra musik och bli solbränd samtidigt.  Myspys easy listening i den andra och några disstoner där också :-). Favoriten blev nog den molliga bluesen Den lille havsblues. Annars har du ju mer än tillräckligt till TV-signaturfestivalen. Illustrativa semestersnapshots med stor variation. Må paraplyt endast användas till drinkarna!

--- Slut citat ---
Gör det! Den är mycket användbar, går att ha med sig överallt och rolig. GB kostar 35 kr (tror jag det var) och det finns en massa andra musikappar till löjliga priser.
De studsiga stråkarna styr jag genom att väja vilka ackord de ska spela och vilka stråkar som ska ingå. Sen spelar jag myggan med en sträng på violan. Drar på samma sätt som en riktig.
Dissonanter kommer nog när jag spelar fel :)
Kul att det låter varierat - det var lite av ambitionen.

MaxB:
Otroligt så produktiv du varit! Kul att lyssna på alla ljud du hittat och byggt musik med. Får mig att tänka på min gamla Yamaha QY10

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion