Kontrollrummet

John Dandrea, Wernborg & equality - If I had it all - starkare trummor

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker det låter bra på en snabblyssning. "Eq"-soundet lite utblandat med nåt annat.

Gillar trumpet"solot" som slutar vid 115 (eller vad är det?).

Lär väl återkomma :)

Kiitos Divid! Solot är av några av få instrument som jag fortfarande använder från det fruktansvärt instabila samplingsprogrammet Gigastudio. Ljuden var så pass bra att det nästan var värt att riskera BSoD med hysteriskt tryckande på Ctrl + S. Det är en Middle East Fidlle till hö och en DukDuk-flöjt till vänster. Användeer numera Samplelord till gigaljuden, det krashar aldrig men ger inte samma nyanser som Gigastudio i salig(?) åminnelse. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Jag gillar det som det är, apabra!
Blir avis på hur snyggt det låter! :)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Skön låt!
Tror jag har hört den instrumentala versionen? Snyggt lirat av alla inblandade!
Sångaren sjunger lite lustigt (men coolt) med utdragna toner,  påminner lite om John Sebastian (Lovin´Spoonful)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag gillar det som det är, apabra!
Blir avis på hur snyggt det låter! :)
Du har inget att vara avundsjuk på med tanke på hur bra det du gör låter. Tack iaf och kul att du lyssnade.

Skön låt!
Tror jag har hört den instrumentala versionen? Snyggt lirat av alla inblandade!
Sångaren sjunger lite lustigt (men coolt) med utdragna toner,  påminner lite om John Sebastian (Lovin´Spoonful)

Bra minne du har. Lade upp denna för några år sedan https://www.box.com/s/e24f9c59821625f5eb20. Lite svajig sång kanske skall ändras liksom att få till ett bättre outro. Tack.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves